Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CFE
#274606
Du skriver at du har fået trukket cat kabler til hvert TV, hvorfor er boxer tv så udelukket? Såfremt du ikke skal bruge dem til internet, kan du få en adapter der sender et antennesignal igennem cat kablerne, så du kan benytte eksisterende installationer. Få nogle cat til coax converters, som også Beckham og Torben nævner i svar og køb en antenne til at modtage signalet.
Sådan en løsning har jeg selv i sommerhus, da vi ikke ønskede at trække dobbelt kabler rundt.
Senest rettet af CFE 19. jul 2018, 09:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274607
Skrev du ikke, at der var PDS-kabler ud til hvert rum? Om det er Boxer eller Yousee gør ingen forskel hvis du bruger den løsning jeg også bruger herhjemme.
Af AAKT
#274608
Jo, der er trukket cat 5 og cat 6 rundt i huset. Bruger du samme løsning med som lige nævnt med en adapter?
Af AAKT
#274609
Til CFE, Beckham og Torben

Tak for svarene. Det havde jeg ikke forstået og ingen udbyder har nævnt det som forslag. Jeg mår inge til yousee igen og nævne det.
Brugeravatar
Af bbplayer
#274610
Uden boks? Så skal du have noget pirat IP tv ;) Og det vil jeg ikke gå nærmere ind på men LG har apps til IPTV opsætning, dette er ren modtagelse over internet.

Nu har yousee bokse, så vidt jeg husker, kun 1 som skal på kabel, og resten over wifi? Så er det ikke den tætteste løsning du søger. Man kan lave det samme med canaldigital og en parabol med SatCR hoved og så kan du fordele modtagelse til 4 bokse, som individuelt kan se forskellige kanaler men den er ikke billig.
Af CFE
#274612
AAKT skrev:Til CFE, Beckham og Torben

Tak for svarene. Det havde jeg ikke forstået og ingen udbyder har nævnt det som forslag. Jeg mår inge til yousee igen og nævne det.
Vil råde dig til at snakke med en antenne mand / tv installatør i stedet, sådan en person har klart bedre styr på det end udbydernes kundeservice, det var min personlige oplevelse da vi skulle have tv i flere rum i sommerhus.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274615
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, men her er den løsning, som ville kunne virke via CAT5/6:
Hvis du sætter din egen antenne op, så vil du kunne nappe Boxers kanaler (ud over DR) og så kan du vha. min adapter-artikel smide signalerne rundt i huset via din CAT-installation. Du skal nok lige have en forstærker på antennesignalet også, men det er også beskrevet i min artikel.

Du får ikke Coax fra Yousee uden at betale en hamper pris for at få gravet kablerne ind til dit hus. Så kan man se på DVB-S i stedet, men så skal du have en flot parabol siddende og dine TV skal have den rette tuner.
Af ladjo
#274643
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:Læg dertil besværet med, at skulle åbne en ny app hver gang du vil skifte kanal.
Den må fremhæves, og her siger jeg.

I love my LG remote.

Har endda ofret mig og købt ny sølv model, så den er jeg glad for. og den kan jo styre andre enheder.

Jeg har dog mistet min android boks, da den sidder bag på satboks, og er eneste hdmi-no-cec enhed som kan gå den vej, men nu er remote styring altså røget. Surt tv kun har 3 input.
JepsBillede
Helt enig... men det lader sig gøre uden ‘boks’.

Der er jo mange som ikke kan forstå det ikke er muligt i 2018 at slippe for alle de bokse.

Selv chromecast, om end den er lille, er en ekstra boks.

Jeg har ingen problemer med ‘bokse’... endnu...


...men der er vist løsninger på vej...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af mads.klitgaard
#274679
Ikke helt det du efterspørg, men måske brugbart alligevel, jeg har et Apple tv 4k som jeg har monteret bag på mit tv,
Også har jeg smidt min tv Remote i en skuffe da mit Appletv tænder/slukker mit tv via HDMI CEC og kan også regulere volumen på tv’et,

Så istedet for en Extra fjernbetjening til min tv-boks er jeg sluppet af med den grimme til mit tv og har fået en pæn en fra Apple istedet.
Af kjelds
#274886
Hej AAKT,

Bor selv i et helt nybygget hus, hvor der kun er ethernet rundt med IHC Basic. Selvom det giver mulighed for tilslutning af coax med en lille omformer, så kører jeg stueantenne, som jeg bare har smidt om bag mit væghængte tv, så den ikke kan ses. Det er muligt med denne type: https://www.tektronic.dk/da/indendors-t ... 19084.html

Hvis dit tv har wifi, så er det eneste synlige faktisk et elkabel (med mindre du skal have tilsluttet en forstærker eller andet udstyr).

Det afhænger dog af, hvor langt du bor fra en sender. Tjek her: https://www.dr.dk/hjaelp/tv
Bor selv 11 km fra Hove-senderen (København Vest) og har ingen problemer.
Selvom antenne-tv ikke helt kan være med på kvalitet ift. kabel-tv, så er det stadig bedre kvalitet sammenlignet med streaming, når det gælder flow-tv.
Af AAKT
#274903
Tak til alle for svarene,

Jeg har langt om længe fået svar fra yousee. Det lyder således: "Her er det link du skal kigge på med det kable du skal prøve.

https://www.av-cables.dk/antenne-adapte ... l-2-m.html

Den måde du skal tilslutte det her kable er at man sætter det i din homeboks, så laver den signalet om til et coax stik.

Der efter prøv at sætte den til dit tv og lave en kanal søgning

Net id : 100
frekvens : 450

Hvis der ikke virker skal vi have tv bokse til tv'et"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274912
OK, det er samme løsning som har været (stadig?) brugt af Waoo. Deres boks tager imod et fiber signal og så kan du hive TV-signalet ud af deres boks via et coax bagpå. Det fordeler du så ligesom du normalt ville - og i det her tilfælde ligesom jeg har gjort i min artikel.
Af AAKT
#275109
Er der nogen der har prøvet at sætte IHC NET BASIC TV/R KABEL i en homeboks fra yousee og så sende det via cat 5 kabel ind i et TV og modtage TV-signal, ligesom Yousee beskriver det?

Som jeg læser dine svar Torben og din artikel er det principielt det samme, men ikke den løsning din artikel går ud på? Jeg kan sagtens have misforstået det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275114
Jeg har ikke testet det med en homeboks, ligesom jeg heller ikke har prøvet det med Waoos løsning, som burde være af samme type. Det burde dog virke som det gør i min egen installation.