Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deathleecher
#273536
Hej Allesammen.

Jeg står i den situation at jeg har 2 TVer, et i stuen og et i soveværelset.

Har trukket 1 atenne kabel til tvet i stuen, og derefter trukket et mere fra det TV til det i soveværelset. Planen er at jeg gerne ville have en splitter imellem de 2 kabler.

Men hvilken splitter er bedst, uden der kommer noget støj på linjen?

Pt. har jeg prøvet de 2 billige splitter til 20kr og 120kr, begge giver dårlig signal engang imellem.

Håber nogen kan hjælpe på mit problem :)
Af deathleecher
#273548
Så det bedste ville være sådan en som der blev linked før? Alle i andre der gør det samme som mig, bruger i også sådan en, eller noget andeT?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#273551
Der skal en forstærker på et sted. Du kan ikke forvente at kunne dele et signal i to og få et godt resultat ud af det uden forstærkning. Forstærkningen skal ske inden du splitter det, dvs du skal trække det ud af første stik og smide det videre fra forstærkeren til næste stikdåse og ligeledes fra forstærker op i første TV.
Af BrianH
#273572
Tror ikke du skal købe præcis den model, hvis den skal tilsluttes slutdåsen. Den er med f-connector som ikke passer. Og hvis du laver et kabel med f-connector i den ene ende og alm. antennestik i den anden, ved jeg ikke om den vil virke efter hensigten
Af BrianH
#273573
Men måske den vil fungere korrekt, hvis den bliver sat til slutdåsen på væggen, i stedet for direkte på kablet, jeg ved det bare ikke
Af Mogens (TV-Manden)
#290027
Hvilket bruger du, hvis det er et T-stik fordeler ?
Et af de ældre, eller et HF-tæt TV splitter.

Der er forskel på kvaliteten.
På den med HF-tætte, skal du haven hun stik f-Connector, og to 2 Han stik f-Connector, skrues fast med f.eks. tang el. Lign. Der skal naturligvis sættes, som de gamle til analoge stik direkte til væggen, og kabel til 2 TV.

Alternativt, så er en Fordeler en bedre løsning.
Antennekabel i væggen, ind i en hunstik F-Connector i fordeleren, sådan, at der er lige langt til begge TV, med et nyt kabel, med hanstik F-Connector i fordeleren, og antennekabel til det 1. TV og ligeledes til Det 2. Tv

Til sidstnævnte løsning, medfølger der 2 skruer til fastmontering på en træliste.