Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221476
Hej Flatpanels.
Jeg har en kammerat der lige har købt nyt tv, og desværre har et problem.
Cirka 10% af kanalerne er ikke tilgængelige under digitalt TV, f.eks. DR1 og DR2.
Der kommer bare en standart fejlmeddelse a la:
"Svagt eller intet signal, kontroller antenneforbindelsen, og kontroller de følgende kanaler"

Jeg fik på en eller anden måde skiftet til analog tv, og der virkede de.
Er det fordi at det stadig ikke, er alle kanaler der er til at finde digitalt?
Hvis det er det der er tilfældet, er det så ikke muligt at lave en "blandet" kanalliste, så man ikke skal skifte imellem analog og digitalt tv, hver gang man gerne vil se f.eks. DR1, men at man bare kan trykke på "1" på fjernbetjeningen, og så bare gå en op på samme liste, og skifte til f.eks. TV2 (men på digital, og ikke analog, ligenu er det 2 separate kanallister)
De har yousee, og de har to andre tv, hvor der ikke er problemer, tv'et er et Samsung UE55J6575.
På forhånd tak for hjælpen 8-)
#221488
Jeg har lige købt et JS9005. Jeg fik samme meddelelse om signal. Prøv at anvende menuen kabel under kanalsøgningen. Udbyder kan også vælges. Det hjælper måske. Jeg modtager dog via fibernet og med Stofa, så det er kun et forslag og med Stofa.
PS. Hvis ikke analoge kanaler skal bruges, kan denne del af søgningen iøvrigt slåes fra.
#221524
Fik du det ved alle kanaler? Hos min ven er det nemlig kun ved cirka 10% af kanalerne, og det passer meget godt med, det godt kunne være de få kanaler, der stadig ikke er tilgængelig digitalt, hvis der stadig er sådanne.
Og jo tak, det er sådan jeg allereder søger, dog ved den forskel at det er YouSee.
Indstillingerne og netværks ID er også som de skriver, på deres hjemmeside, men der er jo også hul igennem (til 90% af kanalerne)
#221541
Ja, det fik jeg ved menupunktet alle kanaler, indtil jeg opdagede punktet kabel Samtidig søgte jeg efterfølgende kun under digitale kanaler. Det øger jo også hastigheden i kanalsøgningen.
God fornøjelse til jer
#221630
bentpetersson skrev:Ja, det fik jeg ved menupunktet alle kanaler, indtil jeg opdagede punktet kabel Samtidig søgte jeg efterfølgende kun under digitale kanaler. Det øger jo også hastigheden i kanalsøgningen.
God fornøjelse til jer
Ja okay, så er det desværre ikke samme problem, men jo tak :)

Jeg tror heller ikke fejlen ligger i signalet, siden at den godt kan finde 90%?


Er der nogle der har oplevet lignende før, eller ved om det ikke er alle kanaler der er tilgængelig digitalt?
#221645
Pagger skrev:Hos min ven er det nemlig kun ved cirka 10% af kanalerne, og det passer meget godt med, det godt kunne være de få kanaler, der stadig ikke er tilgængelig digitalt, hvis der stadig er sådanne.
Det er der ikke. Alle kanaler sendes digitalt hos YouSee. Visse kanaler sendes også analogt frem til 9/2-2016, hvor der slukkes endeligt for de analoge kanaler.
#221652
dkscan skrev:
Pagger skrev:Hos min ven er det nemlig kun ved cirka 10% af kanalerne, og det passer meget godt med, det godt kunne være de få kanaler, der stadig ikke er tilgængelig digitalt, hvis der stadig er sådanne.
Det er der ikke. Alle kanaler sendes digitalt hos YouSee. Visse kanaler sendes også analogt frem til 9/2-2016, hvor der slukkes endeligt for de analoge kanaler.
Super, så er det da udelukket.
Er der så nogle der kan komme med et bud på, hvorfor den ikke kan finde 10% af kanalerne, men godt de andre 90% ? :O
#221653
Ville starte med at udskifte alt antennekabel+stik til noget YouSee/Stofa/LTE godkendt, så du helt kan udelukke signalet, da digitalt tv er noget mere følsomt og LTE/4G signalerne fra mobiltelefoner og telemaster kan give støj:

https://www.avxperten.dk/antennestik/an ... oswi-4.asp
https://www.avxperten.dk/antennestik/an ... okwi-4.asp
https://www.avxperten.dk/antennekabler/ ... ermaal.asp

Har du brug for at splitte signalet er billige fordelere/splittere også bandlyst - der er alt for meget signal tab og mulighed for støj!
Har du brug for at splitte signalet efter det første stik i dit hus, brug en af disse:
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 2-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 3-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 4-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 6-vejs.asp
#222135
thg skrev:Ville starte med at udskifte alt antennekabel+stik til noget YouSee/Stofa/LTE godkendt, så du helt kan udelukke signalet, da digitalt tv er noget mere følsomt og LTE/4G signalerne fra mobiltelefoner og telemaster kan give støj:

https://www.avxperten.dk/antennestik/an ... oswi-4.asp
https://www.avxperten.dk/antennestik/an ... okwi-4.asp
https://www.avxperten.dk/antennekabler/ ... ermaal.asp

Har du brug for at splitte signalet er billige fordelere/splittere også bandlyst - der er alt for meget signal tab og mulighed for støj!
Har du brug for at splitte signalet efter det første stik i dit hus, brug en af disse:
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 2-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 3-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 4-vejs.asp
https://www.avxperten.dk/antennefordele ... 6-vejs.asp
Tak for forslaget, men det hjælper desværre ikke.

Er der andre med et bud på hvad det her kunne være?
#224112
På mine forældres Samsung-TV hjalp det at lave en "hurtig søgning" i stedet for en "fuld søgning". Alternativt kan du gå ind manuelt at fortælle hvilke parametre der skal bruges til søgningen og så selv indtaste Netværks-ID mv. iht. disse informationer:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... bcmodtager
#224113
Hvis et nyt kabel ikke hjælper og heller ikke Torbens idé, så er det retur med skærmen og se efter et andet mærke.

Irriterende ting at bøvle med op til jul, hvor glade og hygge er i højsædet.
#224156
PeterD skrev:Hvis et nyt kabel ikke hjælper og heller ikke Torbens idé, så er det retur med skærmen og se efter et andet mærke.

Irriterende ting at bøvle med op til jul, hvor glade og hygge er i højsædet.
Ja det er så :) men den var desværre over de 2 uger gammel, allerede da jeg fik at vide de havde et problem med den, så det kan ikke blive på returretten, så skulle det være fordi den er defekt, men det tror jeg ikke umiddelbart, tror da mere det er en indstilling, jeg kan i hvert fald ikke se, hvad der skulle være galt, som gør det (sig mig gerne i mod, hvis i ved noget jeg ikke ved)

Jeg indrømmer gerne, jeg har ingen praktisk erfaring på dette punkt. Kan der være noget fra udbyderens (Yousee) side af, der gør at jeg kun modtager 90% af kanalerne? jeg ville jo umiddelbart mene, at hvis der er hul igennem, så er der hul igennem, især når det virker i et andet rum samtidig, på et andet tv?
Torben Rasmussen skrev:På mine forældres Samsung-TV hjalp det at lave en "hurtig søgning" i stedet for en "fuld søgning". Alternativt kan du gå ind manuelt at fortælle hvilke parametre der skal bruges til søgningen og så selv indtaste Netværks-ID mv. iht. disse informationer:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... bcmodtager
Jeg har prøvet manuelt at indtaste div. informationer, desværre uden nogen ændring.
Jeg er faktisk i tvivl, om jeg prøvede en hurtig søgning, så det vil jeg da i hvert fald prøve igen, tak for forslaget :) var det samme problem de havde, eller kunne de ikke finde nogle kanaler?