Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenc
#221448
Er i dag Yousee kunde. Overvejer at skifte til Fiber-TV ved Aura.

Aura sagde til mig, at de (Waoo) er den eneste udbyder i Danmark der sender ægte digitalt signal, via en boks, som tilsluttes til tv-et via et internetstik.

De siger, at mit nuværende kobber-signal (kabel-tv) er analogt signal, der er spejlet til digitalt. Er det korrekt?
Af KamillaS
#222885
Det er helt sikkert, at hvis du er Yousee kunde, så får du internettet igennem et kobberkabel, hvilket sætter begrænsninger for din hastighed. Med fiberkabler har du ikke samme måde begrænsning for hastigheden, da du kan få hastigheder op til 500Mbit. Om Waoo er den eneste udbyder af disse fiberkabler, er måske sandsynligt. Ofte er det underforhandlere som forhandler Waoo, som fx Bredbånd Nord.
Ved ikke om det er til nogen hjælp, men det er umiddelbart den viden jeg selv sidder med. Du kan læse mere om fibernet her ellers har Waoo også en god informationsside, hvor du kan finde mange spørgsmål og svar.
Af bentpetersson
#222889
Man må passe på aura, når de starter med at fortælle en usandhed eller en uvidenhed.

Stofa sender som minimum via fiberkabel over hele det sønderjyske område. Vi har således både telefon (gratis abonnement), HDTV og internet. Alt sammen i mere end 5 år.
Senest rettet af bentpetersson 20. nov 2015, 18:34, rettet i alt 1 gang.
Af ChristianK
#222894
Jeg ved ikke helt det store om TV-signaler men dog lidt om internet.

Det internet som Yousee levere via coax kabler er markant hurtigere end det som TDC kan levere via deres gamle kobber kabler.
Jeg ved ikke helt hvad et TV-signal kræver af båndbredde i Mb/s men jeg tvivler stærkt på at det er noget som vil have betydning.
Jeg undre mig også lidt at det signal som Yousee skulle være analogt signal spejlet til digitalt for deres distributions net består af fiber.
Hvordan det kan hænge sammen med sælgers forklaring kan jeg ikke lige se.
Af andersjensen84
#227197
Alternativt skal du prøve med Gigabit?

De har nogle vanvittige hurtige løsninger til en ret god pris. De leverer selvfølgelig ikke alle steder i landet endnu, men du kan evt prøve at søge på din adresse her for at se om du kan få fibernet: https://xn--bredbnd-ixa.dk/fibernet