Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223370
Ja, det er det samme vi hører fra TDC/YouSee. De vil selv "kontrollere tv-oplevelsen" via deres egen boks (som de jo tjener gode penge på).

HBO gik for nylig til 1080p. Det ser efterhånden pænt ud, men jeg synes dog stadig, at deres 1080p er "blødere" end Netflix's ditto. Men giv dem et skud. De har jo en gratis prøveperiode.
Brugeravatar
Af KimKaos
#223373
Rasmus Larsen skrev:Ja, det er det samme vi hører fra TDC/YouSee. De vil selv "kontrollere tv-oplevelsen" via deres egen boks (som de jo tjener gode penge på).

HBO gik for nylig til 1080p. Det ser efterhånden pænt ud, men jeg synes dog stadig, at deres 1080p er "blødere" end Netflix's ditto. Men giv dem et skud. De har jo en gratis prøveperiode.
HBO har lige sendt mig en 2 mnd. gratis prøve - Så jeg giver det en chance
Brugeravatar
Af KimKaos
#223493
HBO er betydeligt langsommere end Netfix og til tider er deres billedkvalitet lidt tvivlsom - Jeg er sgu ikke sikker på jeg forsætter som kunde når de 2 mnd. udløber med mindre de strammer ballerne væsentlig.
Af mbm
#223496
KimKaos skrev:
Rasmus Larsen skrev:Prøv Netflix, Kim. De leverer efterhånden en del tv-serier i 4K :) Og så er UHD Blu-rays jo lige på trapperne.
Jeg fik NetFix da min flade landede og her nyder jeg alle de muligheder mit TV tilbyder.

Men det ændre ikke på at bortset fra Kanal 5 så sender de fleste kanaler i en kvalitet der er langt under standard - Det er sgu pinligt at en landsdækkende station sender en ny storfilm i 576i
Jeg skulle da mene de fleste kanaler er i 720-1080 (yousee)
Er det ikke kun ramasjang og Ultra der er i 576.?
Brugeravatar
Af KimKaos
#223503
Nope det er desværre ikke tilfældet - alt for ofte sender de i en alt for ringe kvalitet

Jeg har fået for vane at checke kvaliteten på det jeg ser for at få en fornemmelse at forskellen fra udsendelse til udsendelse og fra kanal til kanal.

Når de virkelig går til makronerne så er det HD/720 hos mange af dem. Ikke dermed sagt at de ind imellem kan være bedre.

En af årsagerne er naturligvis alt det gamle lort de sender igen og igen - men selv programmer og film som findes i bedre kvalitet ryger ud i en mellemkvalitet.
Senest rettet af KimKaos 2. dec 2015, 17:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af KimKaos
#223505
mbm skrev:Hvis jeg trykker info står der primært 720—1080, men er det selve materialet du siger der er i SD?
Meget er i SD - men det ved de også godt og har lovet at de vil skrue op

Jeg bruger kun den lille boks hvis jeg skal se noget fra arkivet jeg ikke fik optaget eller evt. leje en film.
Af Waqas
#223526
Udstyret til at sende signalet findes jo allerede, nu mangler vi bare noget indhold.

I skulle prøve Astra UHD demo kanalen.