Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218727
Jeg tænker, at det kræver en (ny?) tv-boks. Med mindre Stofa går over til en ren internet-baseret løsning, der vil være mere fleksibel, men det tror jeg er usandsynligt.

Alligevel oplever jeg det dog som "halvvejs der". I mine øjne efterspørger folk ikke valgfrihed på kanaler, men valgfrihed på tv-programmer. Man køber naturligvis ikke programmer/film enkeltvis på f.eks. Netflix og HBO, men her trykker man play præcis hvornår man vil. Det vil man jo aldrig kunne gøre på en tv-kanal, der planlægger dagen for os på fastsatte tidspunkter.
#218730
Så skal man enten købe eller leje en boks, og med Stofa øjne helst leje en boks til 70,- kr om mdr. plus nogle gebyrer for hver måned. Det er en ommer.

Hvorfor ikke bare bruge C-slot i tvet og bruge kort, for det er sådan at man betaler for i frit valg nu.

I dag kan man fjerne grundpakker og indføre frit valg på alle kanaler, men man vil ikke, først når kunderne flygter og man mister indtægter gider, og med man mener jeg alle udbydere/antenneforeninger af tv.

Selv med en grundpakke som nu, betaler mange for kanaler de ikke ser, og de blå partier har travlt med DR er for dyrt og vi skal have mulighed for at fravælge DR, men vi er jo også tvunget til at betale for TV2s kanaler i grundpakker idag, det taler de ikke så højt om.
#218731
Dette er bare ikke en optimal løsning fra ret mange, da kanalerne i "løssalg" er alt for dyre!

Ser man som mig ca. 15 danske kanaler (udover DR) + lidt udenlandske som er i de store pakker, så løber prisen hurtigt op på næsten det samme hvis man køber dem separat! Det ses jo f.eks. med Boxer Flex hvor hver kanal koster enten 19,- eller 29,- pr. mdr.

Så hvis det skal kunne betale sig, skal det være hvis man kan nøjes med få kanaler!

Det med at have en boks stående, hører også fortiden til! Hvis det overhovedet skal være interessant, skal det også kunne lade sig gøre med en kortlæser!
#218739
"Når kunden har set et program på kanal i nogle få minutter og aktiverer kanalen for den kommende måned, udløser det en månedspris for den pågældende kanal"

Så skal man godt nok til at være "over" stuealteret så børnene ikke lige kommer til at zappe rundt på 30 kanaler som udløser et månedsabbonnement automatisk.

Men det bliver da spændende at se priserne på de forskellige kanaler.
#218770
I øvrigt fremfører Morten Imsgard et andet relevant argument i artiklen ( http://www.business.dk/digital/aaben-tv ... paa-yousee ). Stofa og TDC/YouSee konkurrerer jo overordnet slet ikke i de samme områder. Kabel-tv-markedet er stadig opdelt geografisk fordi de forskellige selskaber ejer kablerne i jorden, og at de har gravet i særskilte områder. Folk hiver næppe teltpælene op og flytter bare for at få ny tv-udbyder. Det kan til forveksling ligne små regionale monopoler.

Få nu tv-distribution over på et distributionsnet, hvor fri konkurrence kan herske! Det findes naturligvis allerede og hedder internettet.