Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#217030
Den lokale antenneforening har alle dage været markant billigst ift kanaler, men den tid er over nu, så jeg søger noget nyt og vil høre jer derude hvad i har?

I dag har jeg en fibernet forbindelse på 75/75 til 299kr og min antennepakke koster 470kr pr måned og leveres pt. af Yousee.

Den store pakke ved Yousee skal de have 509 kr for, så den er selvfølgelig ca 40kr dyrere. Jeg ville dog sagtens kunne få en bland selv løsning der ville tilfredsstille mig. - Ved yousee.

Jeg er fodbold tosse og vil derfor ikke undvære 6´eren, Tv3+ og tv3sport kanalerne.
Internet skal være over 50mbit også.
Jeg vil meget gerne kunne modtage kanalerne på min ipad/smartphone også
- Hvad har i derude og kan anbefale?

Jeg bruger Playstation + abonnement og ved der tidligere har været internetudbydere der havde sådan et abonnement inkl og det er da værd at tage med:)
Af kim4220
#217040
Hvis du vil beholde kvalitetten af både bredbånd og tv signal, så er der ikke andre alternetiver. Et lille måske er viasat og 4G mobilbredbånd, men tvivler på det er en løsning. Som du selv er inde på kig hellere på en mindre pakke hos Yousee og brug Yousee plus(kort) der kan du måske spare lidt :)
#217042
Yousee har Playstation+ med i deres internet fra 100 Mbit/s og op, så det pejer jo mere og mere den vej. Vi har det selv derhjemme og det kører problemfrit - og hurtigt. Du kan tage deres TV med på iPad'en (dog ikke TV2) og det virker også ret godt i praksis - vi bruger det i stor stil når vi tager på ferie.
Af Mibe
#218459
Jeg har selv fiber fra bredbånd nord, og så en viasat totalpakke http://www.bredbaandnord.dk/TV/TV-Pakke ... otal-Pakke, hvor jeg samtidig får den store Viaplay-pakke med uden beregning. Det er til stor glæde for både konen og ungerne herhjemme :)

Ligesom du ser jeg meget fodbold, i det hele taget meget sport, så det var et must for mig, at have alle de "rigtige" kanaler med i mit abonnement.
#218468
kim4220 skrev:Torben virker din yousee også i udlandet troede at yousee havde blokeret for tv uden dansk ip adresse?
Ellers er det bare at sætte en VPN op på f.eks. iPad. Intet ulovligt i det og EU arbejder også imod et indre marked og forbud mod "geoblocking", altså når man rejser i udlandet. VPN'er koster nogle få dollars om måneden for en stabil en af slagsen.

Lad dig ikke slå ud af udbydernes kunstige barrierer :)
#220712
Jeg har sjovt nok nøjagtigt samme setup som du har pt.

I min hosstand er jeg tvunget til Yousee via andelsforeningen og jeg synes det er dyrt.

Hvis du går alle in på fiber, kan du så ikke spare lidt?

Jf http://fiber-net.dk/internet-tv/ kan du vist spare en smule, men jeg er ikke sikker på du får helt de samme kanaler.