Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#215668
Ærede Flatpanels-brugere

Jeg forsøger at få overblik over konsekvensen for kanaludvalget, hvis jeg smider Boxer på ovenstående tv. Jeg er den heldige vinder af at have bopæl med mine forældre, og de har spurgt om jeg var interesseret i et Boxer-kort, så jeg også kan se kanalerne på eget tv.

Jeg er nået så langt, at jeg ved, at tv'et er godkendt til Boxer, men ikke til deres HD-kanaler.
Og det er fordi.. øeh, at DR sender HD på DVB-T, mens Boxer anvender DVB-T2?

Og yderligere, så skal jeg vel have et CA-modul til at smide bagi tv'et for overhovedet at anvende kortet?
Jeg har erfaring med Boxers tv-bokse, og vil egentlig for alt i verden helst skulle undgå nterfacet derfra. Holy shitballs, det er besværligt. (og så ville en tv-boks også gøre manøvren 800 kr. dyrere)

Det er lidt tid siden, at jeg har rodet med tv, så jeg vil blot lige have jeres input eller bekræftelse i, at hvis jeg nøjes med CA-modul, 250-300 kr., + Boxer-kort til 400, så vil eneste konsekvens være, at jeg ikke kan se HD-kanalerne i den pakke, som jeg får adgang til?

Jeg takker ydmygst på forhånd og håber, at I kan tilgive et n00b-spørgsmål.
#215669
eg er nået så langt, at jeg ved, at tv'et er godkendt til Boxer, men ikke til deres HD-kanaler.
Og det er fordi.. øeh, at DR sender HD på DVB-T, mens Boxer anvender DVB-T2?
Ja uden DVB-T2 ingen Boxer HD.

Med kortlæser modul kan du godt se Boxer SD kanaler minus dem på DVB-T2 frekvensen.
Senest rettet af digitalt.tv 18. maj 2015, 13:24, rettet i alt 1 gang.
#215671
Følgende Boxer SD kanaler ligger også i T2
(disse SD kanaler kan ikke ses med et Panasonic TX-P37X10Y)
ZDF
TV-2 Norge
TV 4 Sverige
Canal 8 Sport
Vhr
National Geographic Channel
#215672
Anskaffelsen af kortet ville primært ligge i at kunne se BBC World News og National Geographic, så hvis det pludselig kun er BBC tilbage... Det gør udgiften lidt mindre interessant :-/

Jeg tror faktisk kun, at mit udvalg ville ende på TV3 Fri, TV2 Charlie og BBC. Ikke verdens yngste kanaler :p

Manøvren skal vist lige overvejes lidt yderligere.
#215676
Ja selvfølgelig komme han til at mangle TV-3+ da den ikke sendes i SD, ligesom TV-2 fri heller ikke sender i SD.