Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flatwee
#214367
Har lige snakket med Samsung support her til aften, efter jeg siden jeg købte mit UE60H7005 har haft problemer med lydudfald på BoxerTV. Jeg har haft antennemand forbi for at checke installationen, har testet antennestikket med et andet TV og kunne nu konkludere at Samsung / BoxerTV har et problem.

Problemet er at der ofte er en del "hak" i lyden på de fleste kanaler. Jo længere man er på kanalenjo værre bliver det. Skifter man kanal frem/tilbage forsvinder udfaldet ret ofte.

Samsung support meddeleler mig at det er et kendt problem og at de arbejder med BoxerTV på problemet. Løsningen bliver angiveligt (endnu) en firmware opdatering.

Jeg ville derfor høre om andre oplever samme problem, inden jeg krydschecker med Boxer??

Bor iøvrigt i Storkøbenhavn.
Af flatwee
#214403
Så har jeg snakket med BoxerTV og UE60H7005 står ikke på deres "godkendt" liste, selvom Elgiganten har "Ja" udfor dette på deres hjemmeside. Eftersom TV'et ikke er BoxerTV godkendt, kan man ikke få hjælp derfra.

Elgigantens eneste forslag er at sende det på værksted for at se om de finder noget ;;)

Virkelig ingen der har et xxH7005 og BoxerTV?
Af flatwee
#214410
Egentligt ikke, men er der nogen der er prismæssig ok?
vi har ialt 3 TV i husstanden hvoraf 60'eren har 2 x CI kort for samtidig optagelse. Vi har BoxerMax, men kunne godt nøjes med færre (udvalgte) kanaler.

Jeg så engang på YouSee, men jeg synes at de er alt for dyre. CanalDigital på parabol er for besværligt med 3 TV. IP-TV kræver vel ekstra bokse (og kan man optage + se andet program samtidigt?)

Én ting som er hamrende irriterende med Boxer, er tiden for kanalskift. H7005 serien er ok hurtig, men det tager stadigvæk et par sekunder :(
Af kim4220
#214413
Jeg ville vælge canal digital, du kan bruge samme ledninger idag så signal kan deles ;)
En bitrate på 12,7 i stedet for en der svinger mellem 7 og 8 samt flere HD kanaler.
Giver bare ikke mening at have et dyrt og godt tv som du har og ikke udnytte det....

Og med lidt overtagelse er det typisk muligt at få den gamle sorte HD boks med i prisen.

og det første CI modul er gratis så du skal selv betale for 1 modul og en boks samt en mindre betaling for splitter. Spørg en forhandler de er til at snakke med.
Af flatwee
#214418
Nu er det længe siden jeg havde min Force receiver og viasat, men dengang var det ikke enkelt at have flere TV på én parabol som skulle kunne vise forskellige programmer samtidigt. Hvordan er det idag?
Af kim4220
#214419
prøv at søge på Single Cable LNB så står der en hel del :)

Men det bedste er altid at kontakte en forhandler(hav alle oplysninger på forhånd hvor mange rum hvilke tv o.s.v)
Af flatwee
#214583
Synes umiddebart at et skift bliver lidt dyrt med 3 TV (4 kort), så jeg render Samsung/Boxer lidt på dørene, lidt endnu
Af Sylvest
#214614
flatwee skrev:Så har jeg snakket med BoxerTV og UE60H7005 står ikke på deres "godkendt" liste, selvom Elgiganten har "Ja" udfor dette på deres hjemmeside. Eftersom TV'et ikke er BoxerTV godkendt, kan man ikke få hjælp derfra.

Elgigantens eneste forslag er at sende det på værksted for at se om de finder noget ;;)

Virkelig ingen der har et xxH7005 og BoxerTV?

Hvis Elgiganten har solgt et tv med forkerte specifikationer så må de rette fejlen fx ved at tage tv'et retur.
Af flatwee
#214656
Sylvest skrev: Hvis Elgiganten har solgt et tv med forkerte specifikationer så må de rette fejlen fx ved at tage tv'et retur.
Det er også den diskussion jeg har med dem nu. Kan se at HIFI-klubben også skriver godkendt ud for TV'et. Sjovt at et ~1 år gammelt TV ikke er godkendt ::l