Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
#213782
Hej folkens.

Min kæreste og jeg har lige købt et hus i Herlev, og skal i den forbindelse have bestilt både bredbånd og en tv-pakke.

Et stort plus i min bog vil være, hvis det er muligt at se tv uden at skulle bruge en ekstern tv-boks fra tv-leverandøren.

Derudover er prisen for den samlede herlighed noget der spiller meget ind. Som udgangspunkt er jeg ligeglad med tv udover dr1 og tv2, men kæresten vil foretrække også at kunne modtage kanaler såsom TV3 og TV3+.

Der er mulighed for fibernet på adressen, men ingen antenneforening eller kabeltv (mig bekendt).

Jeg har tidligere kigget på Waoo, men de kan ikke levere tv fordi fibernettet er ejet af TDC...

Af mulige overvejelser har jeg selv tænkt:
- Gigabit.dk som internetudbyder.
- Waoo som internetudbyder.

- Viasat som tvudbyder.
- Boxer som tvudbyder.

Jeg har ingen erfaringer med ovenstående, og det er her jeg håber i kan hjælpe mig. Det er også meget muligt at der er flere kombinationer som jeg ikke har nævnt, men som måske tilbyder noget bedre.

Med venlig hilsen
Jesper
Af kim4220
#213792
Hmmm du skal tage overvejelsen hvor meget billedkvalitet betyder når du ser tv....

Det billigste er Boxer(Boks hvis mangel på T/T2tuner) og TDC tv(Boks) men også der du får den ringeste tv kvalitet(bitrate) og der er også mangel på HD kanaler.

Canal Digital(boks hvis ikke godkendt CD TV) er sammen med Waoo(Boks) bedst på kvalitet, CD har typisk bedst kundeservice.

Viasat(Boks) er ved flere rum noget dyr, og deres kundeservice håber jeg er blevet bedre men god billed kvalitet.

Forhør ved dine fremtidige naboer om der er antenneforening, der er typisk mulighed for ok billedkvalitet og internet.

Angående Internet prøv at undersøge ved indendørs dækningskort om 4G (TDC, Telenor eller Telia(lagt sammen med Telenor nu), 3 er typisk kun 3G) det overrasker hvor hurtig forbindelse du kan få.

Gennem telefonstik gå i en TDC eller Elgiganten butik de kan se hastigheden i dit område.
Af sonsora
#213801
Tak for svaret Kim.

Jeg havde ikke overvejet Canal Digital, så dem vil jeg kigge nærmere på.

Billedkvaliteten er jeg ret kritisk over for, så hvis det er dårlig kvalitet er det no-go.

Waoo har jeg som skrevet ikke mulighed for at få leveret tv fra, da TDC ejer fiberforbindelsen.

Mht. internet er 4G ikke en mulighed, da jeg som minimum skal have 100/100 mbit.
Af kim4220
#213803
100/100 er kun fiber eller meget få antenne foreninger(læs fiber igen).

Almindelig ADSL med vectoring er det muligt at komme derop(kræver en del ting før det kan lade sig gøre, med mindre man er meget tæt på hoved centralen)

Mobilbredbånd med 4G ligger normalt omkring 60-70 op og omkring 25 op.

Men husk de fleste hjemmesider har en begrænsning på omkring 30 alligevel så de fleste udnytter ikke den forbindelse de har.

Men som altid et spørgsmål om behov.
Af sonsora
#213805
Hej Kim.

Jeps, jeg skal have internet igennem fiber.

100/100 er absolut minimum, og deraf kravet til fiber :)

Men snakken skulle ikke gå på internetleverandør, men meget mere på hvilke tvløsninger der findes derude til fornuftige priser, helst uden ekstra boks til tv'et.

Årsagen til at jeg også nævnte internetleverandør var pga. der måske er nogle der tilbyder pakkeløsninger, så det bedre kan svare sig at vælge dem fremfor andre.
Af kim4220
#213808
Held og lykke lad os høre hvad det bliver til ;)
Af group
#214415
Det billigste er Boxer(Boks hvis mangel på T/T2tuner) og TDC tv(Boks) men også der du får den ringeste tv kvalitet(bitrate) og der er også mangel på HD kanaler.
Canal Digital(boks hvis ikke godkendt CD TV) er sammen med Waoo(Boks) bedst på kvalitet, CD har typisk bedst kundeservice. Viasat(Boks) er ved flere rum noget dyr, og deres kundeservice håber jeg er blevet bedre men god billed kvalitet.