Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hejsa32k
#212724
Hej

Jeg har for nylig fået boxer..

Jeg har problemer med at modtage HD-kanalerne, det er dem der bliver sendt over DVB-T2.

Jeg har følgende antenne:
http://www.harald-nyborg.dk/p2893/anten ... multi-inde
Denne burde kunne tage DVB-T2?

Desuden har jeg et Samsung series 5 tv, købt i december. Er der noget der skal indstilles på den før den kan fange dem? Mit land er sat til Bulgarien, men har prøvet andre uden held. Danmark er der ikke.
Af jgr
#212729
At antennen er i stand til at modtage DVB-T2 er ikke ensbetydende med, at den kan fange signalet hos dig. Det er langt fra alle steder at en indendørs antenne fungerer - det siger mine erfaringer fra "udkants-Danmark" i hvert fald :-)

Har du slet ikke mulighed for at få en antenne udenfor og op i vejret?
Af hejsa32k
#212884
Hmmm.. Jeg har været ude at hente en ny og stærkere antenne men det løser ikke problemet. Har også prøvet at hænge den ud af vinduet, bor i Aarhus og der burde være fint signal. Alle kanaler går fint igennem, men kan stadig ikke finde hd kanalerne udover dem dr sender.

Jeg tror det er noget med mit tv at gøre.

Det er et Samsung UE32H5500, det at nummeret ikke slutter på 5 kan jeg læse mig til at det ikke er en dansk model. Jeg kan også kun vælge Bulgarien, Rumænien, Letland osv. i landeindstillinger. Kan det virkelig passe at dette tv købt i december (I BILKA) ikke har DVB-T2?
Af jgr
#212894
Aha. Det er en parallelimporteret skærm. De har typisk _ikke_ DVB-T2-tuner - men "kun" DVB-T. Så det har du næsten med sikkerhed svaret på dit spørgsmål.
Af jgr
#212903
Du linker til en engelsk model. I England bruger de netop T2, så TV lavet til det engelske marked vil have T2-tuner - ligesom TV lavet til fx det danske/nordiske marked. Men hvis din skærm fx er en "tysker" så er det ikke givet, at der er T2-tuner. Hvis ikke det er noget, der bliver brugt i den region/det land, som det tilhører.
Af hejsa32k
#212929
Jeg tror faktisk godt du kan have ret. Jeg kan ikke engang vælge Tyskland men kun østeuropæiske lande. Fælles for dem er nok de ikke anvender T2, men T1. Tilbage er der bare at sige.

**** BILKA
Af jng
#212930
hejsa32k skrev:Jeg tror faktisk godt du kan have ret. Jeg kan ikke engang vælge Tyskland men kun østeuropæiske lande. Fælles for dem er nok de ikke anvender T2, men T1. Tilbage er der bare at sige.

**** BILKA
Jeg har ikke specielt høje tanker om forhandlere, om Bilka er værre eller bedre end gennemsnittet, aner jeg ikke, men det virker mærkeligt, de sælger et apparat, der kun kan fungere delvist. Alle deres annoncerede Samsung-tv'er (27-02) er nordiske modeller. Tag slagsmålet med Bilka. Jeg har kæmpet mod både Expert og Elgiganten - og vundet hver gang. Jeg skriver til kædedirektøren, pænt og ordentligt, og forklarer det, jeg ikke kan forstå. Det har kædedirektøren ikke megen tid til, så næstkommanderende får sagen med en besked om at få det ordnet. Og det bliver det. Næstkommanderende er ikke interesseret i, at henvendelsen havner hos kædedirektøren en gang til.