Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plutodrengen
#209005
Aften i stuerne.

Pt. har vi Home Trio Fiber og det er det eneste vi kan få (udover Boxer som har meget dårligt signal).
Vi får dog indlagt YouSee i løbet af januar og jeg har tænkt på at skifte.
Inden da ville jeg høre om der er nogle pros & cons som i kan fortælle om?

Pt. føler jeg ikke at billede kvaliteten lever op til fiber, og når jeg er på besøg hos nogen som har YouSee kan jeg se en klar forskel på billede kvaliteten.

Jeg kører HDMI fra boks til Tv og har prøvet at kalibrere mit tv ud fra guides på nettet.
Bluray film står fantastisk og Netflix/Viaplay ser også godt ud.

Det eneste er kanalerne som jeg føler kører via gammelt antenne kabel fremfor Fiber og HDMI.

Kan det være en opsætning jeg har overset eller er HomeTrio bare ikke det værd?

Håber at høre fra jer.

God jul og vind fremover.
Af x99gump
#209009
Betaler du for at få hd kanaler? Nu er Home Trio ikke kendt for at have den bedste billedkvalitet, men hvis du ikke har hd kanaler, så hjælper det i hvert fald ikke på det :-P

Jeg har en kammerat der har Home Trio, og de betaler ikke for hd kanalerne. Jeg må indrømme at hver gang jeg ser tv hos dem, så tænker jeg bare "Holy shit! Er der nogen der gider kigge på sådan noget l*rt?!?"
Af plutodrengen
#209159
Vi betaler ikke for de få HD kanaler vi kan få.
Det er som et plaster på såret (som de sagde i opstarten).
Vi kan dog heller ikke få tekst tv undertekster på de danske hd kanaler gennem TDC.

Vi venter stadig på at TDC åbner for 3part så vi kan få lidt konkurrence på området nu hvor man kun kan få TDC Hometrio Fiber.

De har jo tabt i retten og skal åbne for andre men det er snart 2 år siden de tabte den sag og der er ikke sket yderligere. Desværre.

Det var vidst et lille surt sidespor.

Det eneste "dårlige" jeg kan se er at hvis jeg skal have nogenlunde det samme bliver det ca 200.- mere om måneden end hvad jeg betaler nu, dog får jeg flere HD kanaler, PS plus, 10 mbit mere end de 50 jeg har nu og mofibo med i det abb.

Det eneste gode som jeg har hos TDC er mit fiber internet som kører (for det meste) upåklageligt.

Hvordan er det med YouSee´s internet? Hvis man har 60mbit, hvor meget skal man så regne med at man har?
Af mhca
#209163
Jeg har lige installeret YouSee routeren, som jeg bestilte med et 80/16 tilbud (fik det til 189 kr./mnd indtil 30. juni 2015 uden binding og oprettelse).

Min nabo fortalte, at på hans forbindelse, så fik han også de mbit han betalte for.

Jeg selv kan bekræfte, at det også passer i mit tilfælde.
De hastighedstests, jeg har kørt på denne 80/16 ligger på omkring 85-90 download og 16-18 upload.