Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205756
Jeg har fået et tilbud fra TDC på at skifte fra Home Trio til Home Trio Fiber. Stort set samme pris, stort set samme TV-kanaler, stort set gratis at få lagt fiber ind da fiberkablet allerede ligger ude ved husmuren. Meget hurtigere internet: 50/10 i stedet for 20/1.

Men er der noget, jeg skal være opmærksom på ved skifte? Bliver billedkvaliteten dårligere (eller måske bedre)?

Er 'fiber-tv' og internetforbindelsen lige så stabile (eller ustabile) som det gamle gennem kobber?

Er der andet, jeg skal tage med i mine overvejelser?

På forhånd tak for svarene.

/Jan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205763
Husk, at HD koster ekstra hos TDC.
Af plutodrengen
#209004
Genopliver lige en gammel tråd

Har selv Fiber Home Trio og er MEGET skuffet.
Har været besøg hos en kammersjuk som har YouSee og der står kanalerne dejligt flot. Med Fiber Home Trio står flere kanaler stadig som "gamle dages tv" lidt grynede og ikke klart.
Dette er ikke kun mig der har den oplevelse men alle i ejendommen der har Tv.
(Vi har kun mulighed for Home Trio pt. pga Fibernet)

Har du skiftet og hvad føler du selv?
Af JanMB
#209013
Har lavet en aftale om skifte, men først var aftalen blevet væk hos TDC og så opdagede de, at der skulle skydes et fiberkabel ind, så skiftet er udskudt til engang efter Nytår.

Ked af at høre om din skuffelse - kan man forstille sig, at der har noget at gøre med ejendommens anlæg?

nu må vi se om jeg også bliver skuffet...
Af Remmerboy
#209041
plutodrengen skrev:Genopliver lige en gammel tråd

Har selv Fiber Home Trio og er MEGET skuffet.
Har været besøg hos en kammersjuk som har YouSee og der står kanalerne dejligt flot. Med Fiber Home Trio står flere kanaler stadig som "gamle dages tv" lidt grynede og ikke klart.
Dette er ikke kun mig der har den oplevelse men alle i ejendommen der har Tv.
(Vi har kun mulighed for Home Trio pt. pga Fibernet)

Har du skiftet og hvad føler du selv?
da du så yousee kanaler hos kammeraten, var det højst sandsynligt HD kanaler du så. Home trio er SD kanaler, medmindre du betaler ekstra for HD kanaler. At sammenligne SD med HD er jo ikke fair.
#209158
Det var både SD og HD kanaler jeg så. Så vidt jeg kan se på Yousee hjemmeside er alle deres kanaler ikke HD.

Generelt står kanalerne end del bedre, og tvet er to år ældre end det jeg har stående, nok ikke at det gør den store forskel.