Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kampmann
#205359
Skal til at flytte og overvejer i den forbindelse boxer tv.

Jeg har hidtil fået mit signal gennem kabel hos yousee uden brug af diverse bokse og kort og er vant til at kunne optage en kanal samtidig med at kunne se en anden.

Jeg har en samsung harddiskoptager fra 2013 samt et helt nyt tv fra 2014, begge med CI-slot.

Spørgsmålet er så om jeg kan se en kodet kanal og optage en anden, hvis jeg smider et boxerkort i begge apparater?

Der er også mulighed for fibernet fra bl.a. Waoo. Men her kan jeg ikke gennemskue om jeg kan bruge min harddiskoptager.

Harddiskoptager: samsung BD-F8900n
Tv: samsung UE48H6675
Af Grandahl
#205371
Umiddelbart tror jeg ikke du kan via boxer. Mener der skal være to kortholdere i den samme enhed. Du kører jo signalet ind i din HHD optager, og derfra videre til dit tv. Derfor må det være nødvendigt med de to kortholdere i din HHD optager.
Af steen6400
#206179
StigHoltPetersen skrev:Jeg vil mene du skal købe en ekstern harddisk, og sætte begge kort i dit TV, da det jo har Twin Tuner!
Men har tv 2 kortholder, det tror jeg ikke.

Men med et kort i begge apparater, som trådstarter spørger på, er det ikke noget problem at se boxer på tv og optage boxer på harddisoptager.
Af steen6400
#206180
Kampmann skrev: Der er også mulighed for fibernet fra bl.a. Waoo. Men her kan jeg ikke gennemskue om jeg kan bruge min harddiskoptager.
Jeg mener at man kan få signalet som ukodet DVB-C og så er der pludselig mulighed for at optage 2 programmer samtidig på harddiskoptager og også at bruge picture in picture funktion på tv uden begrænsning eller optage flere programmer der.
Af Michsq
#206200
Du vil sagtens kunne optage en krypteret kanal og se en krypteret anden, hvis du har et boxer kort i både Bluray-optageren og i TV'et. Hvis du kun har kort i den ene af de to apperater, så vil du kun kunne optage en enkelt krypteret kanal og se en ikke krypteret, altså DR's kanaler.

Hvis du får Waoo, så vil du fortsat kunne anvende både din Samsung Bluray-optager samt dit TV's indbyggede tuner, da signalet vil blive konverteret til almindeligt DVB-C, når du modtager det. Her vil det være en helt anden sag, da dine kanaler på grundpakkerne hos Waoo ikke vil være krypteret og derfor vil du frit kunne anvende både twin-tuneren i dit TV og din Bluray-optager fuld ud.