Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205043
Jeg får signal fra Boxer-tv via tagantenne (på loftet) fra Hadsten og dette har fungeret fint hidtil. Det vil sige, at mit TV har kunnet finde samtlige kanaler hos Boxer-tv og jeg har kunnet se alle de gratis DR kanaler, plus TV2 som jeg har abonnement på.

Til morgen kunne mit TV så pludselig ikke længere vise DR kanalerne. Fik "intet signal" besked. TV2 fungerede (/fungerer) stadig fint.

Jeg har førsøgt at søge efter kanaler på ny - men nu findes kun 13 kanaler i alt. :s Jeg har kunnet identificere disse til at være alle MUX3 kanalerne.

Hvad i alverden kan der være sket? Er det hos Boxer-tv der er noget galt? Er det Hadsten senderen? Er det tuneren i mit TV (der var ret slemt tordenvejr i nat)? Er det muligt at mit TV's tuner pludselig kun kan modtage signal på MUX3, men være defekt på andre MUX?

Hjæææææælp!

Mvh. Rolighed
#205067
Tjae, min Humax box har indimellem drillet mig. Plejer at slukke i 30s og tænde igen. Hvis det ikke er det og boksen syntes at virke okay. Så må du op på loftet og se om antennen evt. har løsnet sig, så den ikke peger hen hvor den burde! ;-)
#205120
rolighed skrev:
Vantage skrev:Tjaee.. Du kunne jo skrive en sigende overskrift, så kunne det jo måske være at nogen med forstand på det så din tråd..
Har du et forslag der er bedre end "Kanaler forsvundet"?
Nej.. Præcis "Kanaler forsvundet" ville nok gøre dit indlæg mere synlig for mange..

Billede
Af Chr R
#205121
"Haster" = ring til antennefirma. Så var problemet løst ;)
Af rolighed
#205125
Chr R skrev:"Haster" = ring til antennefirma. Så var problemet løst ;)
Eh, nej. Ikke hvis problemet ligger i mit TV og ikke i mit signal. Så har jeg bare smidt kr. 800 ud på en antenneekspert der siger mit signal er fint.

Husk, at mit antennesignal har fungeret fint hidtil - og det gør det sådan set stadig (MUX3 går stadig igennem uden problemer).

Og anlægget kan næsten ikke blive simplere end en antenne på loftet med et kabel til TV'et. Så længe antennen sidder som den har gjort hidtil, så har jeg svært ved at se at det kan have noget at gøre med den. Og da den sidder på loftet, så kan vind ikke rigtigt rykke rundt på noget.

Mit håb var/er, at nogen med nok tung teknisk viden om tunere kan afklare, om det overhovedet er muligt, at en teknisk fejl i tuneren i TV'et kan forårsage, at den kun kan tune/finde kanaler på en enkelt MUX.