Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#204802
Hej alle.. Har netop erhvervet mig et nyt LG-tv, men knokler med at skulle få al lyd fra fjernsyn ned til min forstærker (mit suround sound), så jeg både kan få lyd fra tv og PS4. Er alt dette ikke muligt med kun HDMI-kabel, siden det er tilsluttet i ARC-indgangen (Audio Return Channel) eller skal man have et optisk kabel? Hvis det kan hjælpe, så er mit surround sound et Sony :)
#204805
Der kræves også at dit Sony surround anlæg understøtter lyd via en HDMI indgang, er ikke nok at tv'et har HDMI(ARC) - kan være det der er problemet, hvis du har et ældre Sony anlæg :)
I så tilfælde bliver du nødt til at overføre lyden via optisk digital udgang eller lign. fra tv'et :)
#204833
Jeg har netop købt et optisk kabel, og det er tilsluttet, men jeg kan stadig ikke få lyd? Mit suround er på funktionen AUDIO og der står, som der sædvanligt ikke havde gjort HDMI i højre hjørne for AUDIO samt at mit LG fjernsyn er indstillet til at have lydudgang fra ekstern højttaler med enten HDMI-ARC / Optisk kabel og nu er begge tilsluttet og der sker stadig intet?