Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#204694
Hej folkens!

Står i en situation som mange nok har overstået for længe siden. Men det forholder sig sådan, at jeg har et Panasonic TV, model TH-42PX71EA (utroligt svært at finde noget information om denne model nogle steder).

Jeg bor pt. i Århus, hvor jeg de sidste mange år har haft TDC's løsning med tv gennem netværksstikket, og så igennem en tv boks. Og det har virket ganske fint.

Nu står jeg så og skal flytte til Aalborg, hvor lejligheden er leveret med en Stofa forbindelse, dvs, antennekabel.

Dette signal burde vel være et DVB-C signal, ikke? Så vidt jeg kan se, har mit TV ikke indbygget DVB-C tuner! Det har jo aldrig været et problem før, fordi jeg altid har haft en TDC boks til at ordne tingene.

Hvis mit TV ikke har DVB-C tuner, hvad gør jeg så? Kunne man argumentere for at det måske var ved at være tid til nyt TV? O_O
Eller kan jeg købe en eller anden smart lille boks der kan ordne tingene for mig?

Hvad enten folk har en god ide til en løsning, eller et forslag til et nyt TV (uden at være for dyrt), så skriv endelig :D
#204695
Der er 2 nemme løsninger.

Køb nyt TV, alle nye har DVB C tuner.

Eller køb en DVB C boks. de koster fra ca 500.- og op.

kan købes alle steder de sælger tv grej
Senest rettet af hans123 27. aug 2014, 11:29, rettet i alt 1 gang.
Af kranzekage
#204696
Tak for svaret :-)

Er der nogen som helst ide i at vente på at 4K TV kommer ordentligt på banen? Eller er det måske for langt ude i fremtiden?
#204698
Du kan evt gøre det noget billigere ved at finde en brugt i den blå avis eller et andet sted. Formoder der ligger en del bokse rundt omkring til billige penge.

NB: Kransekage er virkelig god kage :)
Af kranzekage
#204699
Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på i forhold til at købe en boks? Ud over at den skal kunne tage DVB-C? :)
Af OleA
#204700
Den skal selvfølgelig også understøtte mpeg4. Men det gør de fleste hvis ikke alle.