Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#203874
Hey

Tak for de mange gode guides til køb af nyt Fjernsyn... Men jeg kan ikke finde svar på følgende problematik:
Vi skal have et nyt Fjernsyn til stuen på ca 46" og vil bruge ca 10000. Vi har kabeltv via. Yousee og bruger pt. deres Samsung boks til modtagelse af HD kanaler.
Så vidt jeg har forstået, skal jeg have et fjernsyn med CA-modul for at se Yousee HD og ønsker at droppe min Samsung Boks og derved også en fjernbetjening.
Vi søger med andre ord en løsning hvor min kone kan se tv med kun en fjernbetjening - og ikke skal cykle rundt mellem forskellige fjernbetjeninger og input felter...
Vi har en Logitech Harmony Ultimate men har en del udfordringer med at styre alle vores dimser; X-boks, AppleTV, soundbar og BR Afspiller...

Håber meget på at I kan finde tid til at hjælpe os med valg af nyt fjernsyn.

PS. Har læst købsvejledningerne her på siden...

Mv. Lasse ;;)
#203882
Lasseremmer skrev:Hey

Tak for de mange gode guides til køb af nyt Fjernsyn... Men jeg kan ikke finde svar på følgende problematik:
Vi skal have et nyt Fjernsyn til stuen på ca 46" og vil bruge ca 10000. Vi har kabeltv via. Yousee og bruger pt. deres Samsung boks til modtagelse af HD kanaler.
Så vidt jeg har forstået, skal jeg have et fjernsyn med CA-modul for at se Yousee HD og ønsker at droppe min Samsung Boks og derved også en fjernbetjening.
Vi søger med andre ord en løsning hvor min kone kan se tv med kun en fjernbetjening - og ikke skal cykle rundt mellem forskellige fjernbetjeninger og input felter...
Vi har en Logitech Harmony Ultimate men har en del udfordringer med at styre alle vores dimser; X-boks, AppleTV, soundbar og BR Afspiller...

Håber meget på at I kan finde tid til at hjælpe os med valg af nyt fjernsyn.

PS. Har læst købsvejledningerne her på siden...

Mv. Lasse ;;)


Alle de nye tv har tunere der kan vise tv kanaler hd kvalitet, de har alle CA modul, nogle har to så man kan optage kodede kanaler og se et andet samtiddig.

Hvis dette er vigtigt er der pt et 48" Samsung H8005 til små 8500kr i Bilka, det har twin tuner og 2 CA moduler til kort. Det er godt nok et buet tv, ved ikke hvad du synes om det. Men du kunne tjekke det ud
#210855
skal jeg have et fjernsyn med CA-modul for at se Yousee HD og ønsker at droppe min Samsung Boks og derved også en fjernbetjening.
Vi søger med andre ord en løsning hvor min kone kan se tv med kun en fjernbetjening - og ikke skal cykle rundt mellem forskellige fjernbetjeninger og input felter...
Vi har en Logitech Harmony Ultimate men har en del udfordringer med at styre alle vores dimser; X-boks, AppleTV, soundbar og BR Afspiller...
#210880
Så du vil ha' hjælpe til to ting. Nyt tv og en ny remote løsning?

Jeg har selv lige bestilt et LG 55LB870v til 8000kr. 46" kan formentlig købes endnu billigere. Det er LG's High-end model lige under UHD modellerne fra 2014 serien.

Vi har som remote en Logitech hub løsning hvor vi har den model med lille fjernbetjening. Det fungerer rigtig godt og selv fruen (og ungerne) kan betjene den.

Som andre også har sagt så behøver du ikke CAM-modul og kort hvis du bare vil se de almindelige tv-pakker fra Yousee. Vil du derimod ha' mulighed for arkiv o.l. Samt ekstrakanaler ja så skal du bruge det.

Dropper selv tre ekstrakanaler samt boksen når det nye LG TV lander.