Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#202653
Hej, jeg er blevet nærig, og opsagt mit viasat.

Jeg har dog stadigvæk parabolen og den modtagerboks som fulgte med ved køb af viasat.
MEN - jeg kan ikke finde nogen af de gratis kanaler, hverken via modtagerboksen, eller direkte fra TV'et.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan udnytte boksen og parabolen til at se de gratis tv kanaler, eller skal jeg ud og købe en Digital-TV antenne og en ny modtagerboks?

Håber nogen kloge mennesker herinde kan hjælpe en fattig studerende :)

VH. Mikkel
Af beatmore
#202654
Umiddelbart tror jeg ikke du ikke du tage ret meget gratis dansk TV over satellit. Men har dit tv DVB-T eller DVB-T2 tuner (med mpeg-4) så burde du kunne tage DR's kanaler med en billig stueantenne. (alt efter hvor du bor)
Af beatmore
#202679
Hvis dit TV er så gammelt skal du nok ikke regne med at den har andet end en analog tuner måske en dvb-t med mpeg2, men ikke noget du kan bruge til noget i dag.

Så skal du have en en tuner boks, disse kan købes fra 300 kroner og så skal du bruge en antenne, hvis der er god dækning der hvor du bor kan dette også gøres for nogle få hundrede kroner, men det er der nok andre der er eksperter i.