Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Faabs86
#202158
Hej med jer.

En hurtig forespørgsel - er der andre der har bemærket dårlig billedkvalitet ifm. vm i fodbold (både DR1 og TV2). Kører med et Samsung LED Full HD tv, og kvaliteten har aldrig været knivskarp når de viser fodbold på f.eks. 3 + osv. Men nu hvor DR1 og TV2 viser VM, syns jeg at særligt banen ser uskarp ud? Overgangen mellem linjerne i græsset ser pixelerede ud og uskarpt. Er det bare mig?

/Anders
Af hopgreve
#202161
Hej..Jeg har samme problem på Plasma 55VT50. Det er uskarpt og uldent , mest det der ligger i skygge. Der hvor der er sol er det meget bedre.Tror det er et kamera problem , den anden kamp lige nu , påDR3 er bedre.
MVH
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#202168
Hvilke tv-udbydere har I?

Jeg har indtil nu kun set med fra udlandet. BBC's HD-signal er fornuftigt, synes jeg. Jeg ved ikke om de får samme signal fra Brasilien som danske udbydere. Jeg har også fulgt lidt med på DR TV og TV2 Play. DR TV har ingen HD, men jeg synes de har mere stabil billedkvalitet end TV2 Play under kampene.
Af ramlas
#202172
TV2 HD (Viasat), dansk studie på: Super. Når kampen vises: Uldent.
DR1 og DR3 (antenne Boxer) bedre når kampen vises end TV2 HD men ikke helt godt!!

Hvorfor: VED IKKE!!
:)
Af Faabs86
#202186
Jeg har nu indstillet mit tv igen efter anbefalinger fra en test herinde (bortset fra at mode ikke er film, men standard), og synes det har hjulpet lidt.