Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Samsung40d6505
#207840
hans123 skrev:
Samsung40d6505 skrev:Og Yousee har besluttet, at de ikke vil udskifte deres Samsung boks, den skal køre videre

http://forum.yousee.dk/showthread.php?2 ... ung-boksen

Du har vel set at det er et indlæg fra 2012?
Det var netop derfor, der er intet sket med DVB-C2 siden

I øvrigt, den officielle udmelding fra Yousee, er stadig, at der ikke er nogen ny boks på vej, selvom Flatpanels siger noget andet http://digitalt.tv/forum/kabel-tv/faar- ... er/#p10582
Af donoester
#219178
Jeg ved ikke helt om jeg skulle state en ny tråd - men det er nu meget rart at kende og kunne følge historikken i tråden.

Er der sket noget på dette område siden? Nogen der kender til Stofas planer?
Af reslfj
#219182
donoester skrev:Er der sket noget på dette område siden? Nogen der kender til Stofas planer?
DVB-C2 forberedes pt brugt til UHD fjernsyn i OL i 202 i Japan. Men der er som bekendt en stor bølge der går mod streaming og TV over IP (internet).

Da DOCSIS 3.1 (men slet ikke DOCSIS 3.0) på kablet bygger på DVB-C2's modulation og fejlretning, men DOCSIS er optimeret til meget høje up/down-load hastigheder for den enkelte. Der er også fokus på kortere 'pingtider' med DOCSIS 3.1.
DOCSIS 3.1 er planlagt hos youSee fra 2016/2017 (til rent internet) er der hos youSee tanker om at sende mindre fjernsyn med DVB-C og mere og mere - herunder UHD, HDR, højere framerate mm - som IPTV over kablerne med DOCSIS 3.1.

Men det er en langsigtet udvikling og især for de nuværende 'pakkekanaler' vil DVB-C ikke forsvinde 'anytime soon'.

Lars :)
Af cybamerc
#219287
Er der nogle nye tv med DVB-C2? Sony er lidt uklare omkring det på den danske hjemmeside.

Synes det vil være umådelig trist, hvis man skal have en ekstern tuner koblet på hen ad vejen.
Af cybamerc
#219288
reslfj skrev: DOCSIS 3.1 er planlagt hos youSee fra 2016/2017 (til rent internet) er der hos youSee tanker om at sende mindre fjernsyn med DVB-C og mere og mere - herunder UHD, HDR, højere framerate mm - som IPTV over kablerne med DOCSIS 3.1.
Skal det forstås således, at YouSee ikke vil sende via DVB-C2 i fremtiden?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#219297
cybamerc skrev:Er der nogle nye tv med DVB-C2? Sony er lidt uklare omkring det på den danske hjemmeside.

Synes det vil være umådelig trist, hvis man skal have en ekstern tuner koblet på hen ad vejen.
Sony havde et par modeller med C2 for et par år tilbage, men jeg kan ikke forestille mig, at det var helt efter bogen (der manglede bl.a. HEVC-dekoder i skærmene). Jeg tror ikke de vil virke, hvis en udbyder går over til C2. Det var nok også derfor de droppede det igen året efter.
Af cybamerc
#219355
Rasmus Larsen skrev: Sony havde et par modeller med C2 for et par år tilbage, men jeg kan ikke forestille mig, at det var helt efter bogen (der manglede bl.a. HEVC-dekoder i skærmene).
Har du en fornemmelse af, om det er noget, der vil komme med i næste års modeller?