Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#122332
Jeg har et problem. Mine HD kanaler flimre og det er til at blive sindsyg af :s
Det er værst med de nye HD kanaler der nu følger med fuldpakken såsom 3+HD, Tv2film HD osv. mens DR HD sjældent flimre overhovedet. Hvad kan dette skyldes??.. For fidusen går jo lidt disse kanaler hvis det skal være sådan.

Håber nogen kan kaste lys over dette da det virkelig er begyndt at pisse mig af :s

Mvh. Stelle
Af Mr.Banana
#122357
Hvilket tv og udbyder har du?
På mit Samsung C8705 har jeg fundet ud af at, når man har en wifi dongle sat til tv'et, giver det forstyrrelser på nogle af HD kanalerne. Specielt Tv3+ og Tv1000.
Jeg har taget donglen ud og kører internettet og fildeling via min blueray. Det har fjernet forstyrrelserne hos mig. :)



C468705 - HT-C9930 - Yousee
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#122393
Periodiske fejl og udfald på de kanaler, som er mest båndbreddekrævende (dvs. HD-kanalerne) kunne også være en indikation af et dårligt signal. Benytter du ordenligt afskærmede kabler og stik?
Af Stelle
#122428
Har et Samsung 40", mener den hedder noget i stil med UE40C6005.
Jeg har yousee som udbyder. Der kom en bil fra yousee forbi hvor jeg arbejdede så spurgte ham. Han sagde at enten havde jeg samlet antenne kablet forkert (har selv sat ny stil på den ende der går i tvet) eller os mente han der skulle en fra yousee ud og fejlsøge, da det sagtens kunne være indefra så. Fik et antennekabel med som jeg kunne prøve at sætte til for at se om det er det ene eller andet. Men det flimre stadigvæk med det nye kabel forbundet :( Hvilket leder mig hen til et andet spørgsmål, nogen der ved om jeg skal betale for at få en service mand ud fra yousee for at fejlsøge??..
Af Shutdown
#122435
Det er sikkert fordi din bitrate er for lav.= dårligt signal/ dårlig komprimering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#122440
Bitraten er den samme for alle Yousee-abonnenter. Det er modtagerforholdene der kan variere og ikke kompressionen.

Hvis der er noget galt med din installation, så burde det være gratis at få hjælp af en tekniker. Hvis der derimod ikke er noget galt med installationen, så skal du betale timeprisen.
#207217
Havde samme problem med mit LG "32,flimren konstant på hd kanalerne...Jeg fandt så ud af det var T-stikket,der var der var problemet(det stik der splitter antenne signalet til fx 2 rum)Fjernede det,og nu er der ingen flimren på mine HD kanaler længere :)