Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sifuentes
#116322
Det undre mig lidt at ingen i dette forum har opdaget at Tysk TV siden januar 2010, har sendt udsendt tv kanalerne: "RTL HD, SAT1 HD, KabelEins HD, Pro7 HD og VOX HD" og ja alle, ikke i HD, men i FULL HD. De udsendes over Astra satelitten, i et nyt format der hedder HD+, se mere på http://www.HD-PLUS.de, der skal en HD-PLUS ready satelit modtager til for at modtage kanalerne, men når man køber boxen følger der et gratis HD-PLUS decoderkort med der gælder et år talt fra den første dag man benytter kortet, når kortet så skal fornyes efter et år, kan det købes i tyske radio forretninger for 50 € = ca. 376 dkr, vel at mærke for et helt år, selv har jeg købt en TechniSat box for 230 €, boksen kan optage på en USB hdd i FULL HD, og kan afspille video, billeder og musik fra PC over netværket film og billeder er selvfølgelig i FULL HD, mig bekendt kan man ikke modtage RTL o.s.v. i FULL HD over hverken VIASAT eller CD? På grund af kodningen er tyskerne nu begyndt at udsende film m.m. på originalsproget, som man selv kan vælge, ligeledes undertekster kan vælges. Og ja så er der 3 års garanti på boksen.
Af metalgear
#116324
hej
det lyder meget godt,men hva med os der er i en antenneforening kan vi også modtage dem.
Af sifuentes
#116325
[quote="metalgear"]hej
det lyder meget godt,men hva med os der er i en antenneforening kan vi også modtage dem.[/quote]

Jeg er sikker på du så skal bo i Tyskland. Og så vidt jeg ved er der ingen kabeludbydere herhjemme der tilbyder FULL-HD streaming?
Af BlackBandit
#116368
sifuentes: Korrekt, at der på Astra findes disse HD kanaler men enten er de stadig ikke "kodet" eller ?? For undertegnede kan via satelitmodtageren i Samsung ue46c8705 modtage og se disse kanaler - forøvrigt i en vældig flot kvalitet

Mener jeg modtager signalerne fra Astra på 19,2 E
Af sifuentes
#116376
Det er korrekt at du kan se f.eks. RTL, men har du ikke en HD-PLUS ready box så optræder RTL HD slet ikke som en mulighed i din kanalliste. Envidere er er RTL i formatet SD eller 720 X 576P, og altså ikke i FULL HD eller 1920 X 1080I, der er stor forskel, meget stor. Derimod er det rigtigt at ARD HD og ZDF HD ikke er kodede, og altså kan modtages uden HD PLUS kodekort, men om det kan modtages af en box der ikke er HD PLUS ready er jeg ikke sikker på, ligeledes tror jeg ikke ARD og ZDF udsender film m.m. i originalsprog, det har jeg endnu ikke haft lejlighed til at konstatere.
BlackBandit skrev:sifuentes: Korrekt, at der på Astra findes disse HD kanaler men enten er de stadig ikke "kodet" eller ?? For undertegnede kan via satelitmodtageren i Samsung ue46c8705 modtage og se disse kanaler - forøvrigt i en vældig flot kvalitet

Mener jeg modtager signalerne fra Astra på 19,2 E
Brugeravatar
Af MigSelv
#116393
sifuentes skrev:Det er korrekt at du kan se f.eks. RTL, men har du ikke en HD-PLUS ready box så optræder RTL HD slet ikke som en mulighed i din kanalliste. Envidere er er RTL i formatet SD eller 720 X 576P, og altså ikke i FULL HD eller 1920 X 1080I, der er stor forskel, meget stor. Derimod er det rigtigt at ARD HD og ZDF HD ikke er kodede, og altså kan modtages uden HD PLUS kodekort, men om det kan modtages af en box der ikke er HD PLUS ready er jeg ikke sikker på, ligeledes tror jeg ikke ARD og ZDF udsender film m.m. i originalsprog, det har jeg endnu ikke haft lejlighed til at konstatere.
BlackBandit skrev:sifuentes: Korrekt, at der på Astra findes disse HD kanaler men enten er de stadig ikke "kodet" eller ?? For undertegnede kan via satelitmodtageren i Samsung ue46c8705 modtage og se disse kanaler - forøvrigt i en vældig flot kvalitet

Mener jeg modtager signalerne fra Astra på 19,2 E
De ukodedet HD kanaler på Astra udsendes i 720p, resten fremgår af kanallisten, men er kodet. Kan erhverves med ca modul og kort.
Med andre ord, et VT20 med dvb-s2 tuner finder alle kanalerne, men jeg mangler ca modul og kort til resten.
Af sifuentes
#116412
Jeg forstår ikke helt? Du skriver: "De ukodedet HD ........ , men er kodet" Hvad mener du?
MigSelv skrev:
sifuentes skrev:Det er korrekt at du kan se f.eks. RTL, men har du ikke en HD-PLUS ready box så optræder RTL HD slet ikke som en mulighed i din kanalliste. Envidere er er RTL i formatet SD eller 720 X 576P, og altså ikke i FULL HD eller 1920 X 1080I, der er stor forskel, meget stor. Derimod er det rigtigt at ARD HD og ZDF HD ikke er kodede, og altså kan modtages uden HD PLUS kodekort, men om det kan modtages af en box der ikke er HD PLUS ready er jeg ikke sikker på, ligeledes tror jeg ikke ARD og ZDF udsender film m.m. i originalsprog, det har jeg endnu ikke haft lejlighed til at konstatere.
BlackBandit skrev:sifuentes: Korrekt, at der på Astra findes disse HD kanaler men enten er de stadig ikke "kodet" eller ?? For undertegnede kan via satelitmodtageren i Samsung ue46c8705 modtage og se disse kanaler - forøvrigt i en vældig flot kvalitet

Mener jeg modtager signalerne fra Astra på 19,2 E
De ukodedet HD kanaler på Astra udsendes i 720p, resten fremgår af kanallisten, men er kodet. Kan erhverves med ca modul og kort.
Med andre ord, et VT20 med dvb-s2 tuner finder alle kanalerne, men jeg mangler ca modul og kort til resten.
Af BlackBandit
#116492
sifentes: Tak for oplysninger og korrektioner - Vidste ikke at de omtalte kanaler er udsendt i Full HD - må nøjes med de ukodede og 720p :)
Af SamsungPanasonic
#270220
Jeg ved godt, at dette er en meget gammel tråd, men jeg er interesseret i HD+ kanalerne fra Tyskland via satellit. Jeg ønsker at vide, hvad der kræves for at modtage dem (altså ikke modtagerudstyr, tunere mm.), men derimod:

Skal man have tysk adresse?
Skal man have tyske betalingsoplysninger?
Brugeravatar
Af bbplayer
#270265
Jeg undersøgte det engang, og jeg fik forklaringen at jeg kunne købe kort (6 måneder) + CA modul til min modtager, og så købe et nyt kort efter 6 måneder, hvis jeg boede i Danmark.
Bare du kan modtage DVB-S2, og du finder RTL HD når du søger, så mener jeg din sat modtager kan dekode kanalerne.

Fik aldrig prøvet det.

Jeg var ved at købe her: https://www.satking.de/sat--co/pay-tv/h ... plus-karte

Der kan du så også købe et 12 måneders kort, når de 6 måneder udløber. Kortet er forudbetalt og aktiveres når du sætter det i.

Jeg ved ikke om CA-modul og kort skal parres med et ID på CA-modul, så skal man jo kunne ringe nogen, og det står der ikke noget om på satking, udover kortet er forudbetalt.