Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#110707
Jeg fandt lige på nettet en model som jeg aldrig har hørt om hverken på panasonics hjemmesider eller herhjemme på forums osv.

Der findes åbenbart en model med navnet VT20 "B" og ikke "E"

Denne "B" model har åbenbart DVB-T2 tuner og DVB-S2 Tuner og også de alm. DVB-T og DVB-S tunere, men den udelader dog DVB-C tuner delen hvilket er pæst eller kolera for nogle.

Men jeg tænker bare på at hvis der komemr DVB-T2 i Danmark om få år, så er det da noget hø ikke at have det i sit nye VT20 TV, men er dette kun en model solgt i udlandet eller har andre hørt om denne model VT20B

I kan se billeder af modellen her som står på papkassen og er beskrevet i denne tråd på nettet.

http://www.avforums.com/forums/attachme ... g_0003.jpg

http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... -a-23.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#110709
Det er nok den britiske version. De benytter DVB-T2 derovre.
Af jingle
#110717
Ok.

jeg fik i øvrigt bestilt et CA modul til mit Boxer abonement hos El giganten og får så tilsendt et Mpeg2 kort... Dhoo det virkede jo så ligesom ikke !:( så nu skal jeg op og bytte det.
Jeg fik at vide af boxer at det er fordi elgiganten også sælger kort i sverige til bokser som der over kun køre via Mpeg2 og de har så ikke lige fulgt med i timen da man jo køre Mpeg4 i DK som et af de få lande.

Men jeg troede først det "B" stod for Baltiske lande osv, men det er nok som du siger Britisk, men hvorfor ikke smide det i alle TVene :o) vi kommer sikkert også til at køre T2 inden længe.

Egentlig er jeg ligeglad fordi jeg skal bestemt ikke længere have boxer da de ikke gør meget i HD eller 3D kanaler (udviklingen) så hellere Canal digital der gør meget i dette, det er dog bare mindre fleksibelt, da man ikke kan tage sit abonement med sig i campingvognen, båden og sommerhuset, så skal man have flere abonementer hos Canal Digital og det sutter lidt.
Af reslfj
#110746
jingle skrev:... men hvorfor ikke smide det i alle TVene :o) vi kommer sikkert også til at køre T2 inden længe.
Det forventes også at ske snarest, men de første produktionsserier er af alle leverandørerne blevet øremærket til UK, hvor DVB-T2 faktisk sendes til over halvdelen af alle hustande.

Desuden skal firmware'en tilpasses nordiske forhold - Nordig.org - og det forventes at være sket inden jul i år for et stort antal modeller.

Bemærk, at de andre store fabrikker også har mange modeller med DVB-T2 - fx Sony KDL-32EX400 hos os og KDL-32EX403U i UK med DVB-T2 (faktisk alle nye modeller fra 32" og opad). Prøv fx at se sony.co.uk

Lars :)

PS! Det betyder ikke nødvendigvis at der vil blive sendt DVB-T2 i Danmark.
Af Vagnen
#110837
jingle skrev:Egentlig er jeg ligeglad fordi jeg skal bestemt ikke længere have boxer da de ikke gør meget i HD eller 3D kanaler (udviklingen) så hellere Canal digital der gør meget i dette, det er dog bare mindre fleksibelt, da man ikke kan tage sit abonement med sig i campingvognen, båden og sommerhuset, så skal man have flere abonementer hos Canal Digital og det sutter lidt.
Canal Digital Multiroom kan du sagtens bruge i sommerhus eller campingvogn - og man kan have 3 ekstra kort uden at betale en krone ekstra.
Du skal selvfølgelig have en boks og en parabol i sommerhuset eller campingvognen.
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-t ... flere-rum/
Af jingle
#110854
Vagnen skrev:
jingle skrev:Egentlig er jeg ligeglad fordi jeg skal bestemt ikke længere have boxer da de ikke gør meget i HD eller 3D kanaler (udviklingen) så hellere Canal digital der gør meget i dette, det er dog bare mindre fleksibelt, da man ikke kan tage sit abonement med sig i campingvognen, båden og sommerhuset, så skal man have flere abonementer hos Canal Digital og det sutter lidt.
Canal Digital Multiroom kan du sagtens bruge i sommerhus eller campingvogn - og man kan have 3 ekstra kort uden at betale en krone ekstra.
Du skal selvfølgelig have en boks og en parabol i sommerhuset eller campingvognen.
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-t ... flere-rum/
Det er det jeg mener, man skal have ekstra bokse og paraboler og hva så når man ture rundt med campingvogn, så skal man til at indstille parabolen hver gang, det skal man ikke med den rigtige antenne.
Og båden er helt umulig med parabol eller kabel :p
Og ja man kan have op til 3 ekstra kort gratis, men det hjælper ikke meget på fleksibilitetten hvad udstyret angår og anskaffelses pris.

Men klart jeg skal have CD alligevel, der med sin større båndbredde kan levere bedre HD kanaler end antenne nettet indtil det "måske" skifter til DVB-T2 som så nok bare bruges til flere kanaler og ikke bedre kvalitet.