Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hernst
#82381
Hej
Som ny i dette forum og absolut ikke særligt vidende indenfor dettee område har jeg følgende spørgsmål:
Vi har stofa
Vi har et 2 år gammelt samsung fladskærms tv, som ikke har dvb-c tuner.
Hvad skal jeg anskaffe for dels at kunne se det digitale tv og også kunne optage udsendelser?
Er der en optager med DVB-c?
Er der et mediecenter der kan give mig den løsning jeg ønsker?
er de andet jeg skal være opmærksom på?
Af eXeel
#82426
Jeg kan forsøge at svare på lidt af det for dig, og lade andre om resten...

Der er endnu ingen af de alm. harddiskoptagere ude, som kan optage via DVB-C tuner.
Men der er noget andet kaldet PVRs, som dropper eks. DVD-drev, redigeringsmuligheder o.a., men stadig kan optage digitalt. Disse PVRs og så fx Yousees HD-boks for dem der har Yousee er eneste mulighed for at optage digitalt i øjeblikket, så vidt jeg har forstået.

Ingen ved hvornår de alm. harddiskoptagere kommer ud med DVB-C tuner og ingen har kunnet forklare mig, hvad man helt konkret giver slip på med en PVR fremfor harddiskoptager, så jeg kan ikke engang råde dig fra eller til mht. denne.
Af noxity
#82430
Som jeg har forstået det så kommer de nok aldrig. Ihvertfald ikke inden for den nærmeste fremtid. Problemet skulle være rettighederne med mpeg4, og dermed muligheden for at optage i HD.

Hvis du ønsker en mulighed for at optage, skal du altså hive fat i stofa, og høre om de har en løsning. Jeg ved at YouSee har.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#82435
Stofa har deres egen boks, som hedder Zaptor, men den har ikke optagefunktion.
Af SiMONDRENGEN
#82453
Viasat har også oPtagefunktion. men sidder i recieveren jo..