Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simse
#82344
Hej derude...

Jeg har netop erhvervet mig et Samsung b6050, hvilken jo er en dejlig ting. Men jeg den finder ikke DR HD (er der andre HD kanaler i yousee fuld pakke?)

tviet, er nordisk model og har selvfølgelig mpeg 4 og dvb-c. Jeg modtager kabel tv gennem yousee. Hvad er det lige jeg gør galt? Når jeg søger finde den 14 digitale og 38 analoge kanaler. det gir ik rigtig nogen mening!

håber i ka hjælpe.

s
Senest rettet af Simse 6. dec 2009, 20:19, rettet i alt 1 gang.
Af Simse
#82347
Som sagt er mit problem ikke signal kvaliteten, som faktisk er ganske god, DR HD finder den simpelthen bare ikke! kan det virkelig være kablet der er problemet her?

Har lig slået den tilbage på dansk, og lavet en kabel søgning på både digital og analog. Den finder 36 digitale med de virker ikke, pånær DR1 og dr2 samt tv2. Der kommer en masse der står øst, vest, bornholm osv osv.... derudover finder den 38 analoge kanaler (go kvalitet), men som sagt ingen HD kanaler...!

det er da mystisk!
Af noxity
#82350
Jeg henviser igen til den anden tråd. Hvis der er for meget støj på linien, så finder du ikke alle kanaler.

Du skal finde lige så mange digitale kanaler som du har analoge + alle de kodede signaler.
Af Simse
#82352
okay... jeg må have fat i et nyt kabel!

har dog lige snakket med yousee support, som siger jeg skal foretage en korrekt digital søgning, ved at indtaste netværksnummer og frekensnummer...

mit problem er nu, at jeg ik ved hvor jeg trykker de numre ind! beklager hvis jeg er blank, men det er sq ik sådan lige til :)
Af Simse
#82365
ja... men det er der bare ikke! søger jeg manuel, kabel, digital, er der en kasse med frekvens, modulation, symbolhastighed.

og søger jeg auto, går den bare igang med at søge og lagre uden at jeg taster noget som helst ind først...

:s :s
Af Simse
#82367
DET VIRKER NU....

jeg skulle ændre landet til sverige, hvor man så kunne skrive netværks ide ind... underligt men sådan var det.. tak for hjælpen anyways