Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lionello
#82337
Hej

Jeg har lige erhvervet mig dette lækre fjernsyn, men jeg har et spørgsmål til DVB-T modtageren..

Altså for en måned siden fik jeg et brev fra min tv-udbyder om at "Hvis i skal have digitalt signal, skal i skifte udbyder, da vi ikke har økonomien til at skifte sendesignal.." sådan noget lign. :D

Men så er det mit spørgsmål er: Selvom min tv-udbyder ikke understøtter digitalt(så virker kanalerne ikke på DVB-C) Men kan jeg så ikke hente nogle digitale på DVB-T tuneren?
Af noxity
#82358
Det er helt rigtigt som Rasmus siger, du skal bare være opmærksom på at du så kan blive nødt til at skifte kabelet bagpå TVet hver gang du går fra DVB-T til analog. Går ud fra at du får flere kanaler end DR1-2-K-R-HD og TV2 fra din normale udbyder.

Alternativ kan du købe en splitter af en art, mener der er en tråd om dette. Så hvis du prøver at søge lidt så finder du den nok :)
Af lionello
#82373
Nå for .. så bliver jeg nok nød til at skifte tv-udbyder :P Gider ikke rigtig have en stue antenne stående.

Tak for svarene