Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er du FOR eller IMOD udbredelsen af CI+ teknologien

#80866
Jeg kunne godt tænke mig at høre flatpanels.dk's holding til det nye digitale tv kryptering/kontrol system CI+

Det er i første omgang tyskerne som får "glæde" af denne nye "vidunder" teknologi...
Slut med at spole forbi reklamer?

Den kommende HD+ pakke med HD udgaver af de tyske kanaler RTL, Sat1, Pro7 osv. ser nu ud til at gøre alvor af de muligheder den nye teknologi giver. Der har allerede været en del diskussion om udsigten til at kanalerne kan styre, hvad der må optages via den nye CI+ standard. Nu kommer så meldingen, at det slet ikke er det hele. Også muligheden for at spole forbi reklamer i optagelser, arbejdes der på at forhindre. Dermed ser det sandsynligt ud, at kun godkendte HD+ bokse vil få muligheden for at optage indhold fra kanaler i pakken, mens dem der har en ikke godkendt HD+ boks ikke vil få denne mulighed.

På det seneste har en række boksproducenter meldt ud at de ville tilbyde en CI+ opdatering til deres Set Top Bokse, men det er værd at bemærke, at betingelsen for at kunne få adgang til at kunne tilbyde denne, betyder at der skal kunne blokeres for optagelser på disse bokse af kanaler, der benytter HD+.

Kilde: Sat+Kabel
Kopieret fra andet forum:
Ud over at man igen skal anskaffe sig nyt udstyr for at kunne se normalt ukrypterede udsendelser

får udbyder nærmest fuld kontrol over dit TV

hvornår du må se (ingen mulighed for tidsforskydning)

hvor mange gange du må se det (eks. en film du har betalt for)

hvor længe du må gemme det, hvis du i det hele taget får lov til at optage programmet

og du skal betale for noget som normalt ville være gratis.

Det første land der bliver ramt af denne sygelige epidemi er Tyskland, faren for en pandemi er overhængende.!
Jeg synes det lyder fuldstændigt vandvittigt!

Der er flere store digitale tv forums i europa som har startet en boykot af dette nye system. Jeg vil da opfordre flatpanels.dk og alle brugere af siden og forummet, til at boykotte alt udstyr og tv stationer som i fremtiden benytter sig af denne nye teknologi.

Billede

Hvis I altså i fremtiden stadig selv vil bestemme hvad der skal vises og optages på JERES tv!!

Se denne video og bliv rystet! Desværre på tysk, men håber i forstår alvoren...

http://www.youtube.com/watch?v=nSIm7aUY ... r_embedded
Af telum
#80873
Jamen det går jo meget godt i tråd med musikindustriens taktik, men ulækkert det er det.