Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Law-st
#80796
Hey..
Jeg har et Panasonic fladskærm, hvor der meget gerne skulle være indbygget digital-tuner. Jeg kan dog ikke se nogen forskel fra det skiftede.. Skal jeg gøre noget selv? Når jeg skifter kanal er der en bjælke hvor der står kanal osv. og over til højre står der "alle analoge tjenester".. Skal jeg skifte på en måde? Jeg kan ligeledes ikke finde alle de nye DR kanaler osv..
Nogen der ved hva jeg skal gøre?

Casper
Af dkscan
#80800
Law-st skrev:Nogen der ved hva jeg skal gøre?
Casper
Ja du skal gøre noget selv:

1) Lave en søgning efter digitale kanaler.

Hvis det ikke virker, så skal vi vide lidt mere:

2) Hvordan får du dit tv-signal (egen antenne eller kabel)?

3) Hvis kabel: Hvilken udbyder?

4) Og sidst men ikke mindst: Hvad er modelbetegnelsen på dit tv?
Af Law-st
#80808
panasonic 37px80e, antenne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80811
Dit TV har ikke MPEG4 og kan derfor ikke tage de nye kanaler. Du kan kun se DR1, DR2 og TV2 med din nuværende tuner.
Af Law-st
#80819
Ok, det forstår jeg ikke.. min bror har et gammelt B&O og ingen boks.. han kan godt se dem.. Skal jeg så købe en boks?
Af dkscan
#80829
Law-st skrev:Ok, det forstår jeg ikke.. min bror har et gammelt B&O og ingen boks.. han kan godt se dem.. Skal jeg så købe en boks?
Er du sikker på at han ikke har kabeltv?

Til dit PX80 skal du have en boks, hvis du vil se dem. I 2012 skifter også DR1, DR2 og TV2 til MPEG4, så til den tid er en boks helt nødvendig, hvis du overhovedet skal se dansk tv på dit fjernsyn.