Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hansh
#80776
Jeg har netop anskaffet et Sony Bravia KDL-32S5650 og vil gerne se egne digitale fotos på 'storskærmen' nu og da.
Det virker også fint, når jeg tilslutter kameraet via USB - men det er jo lidt 'bøvlet', så jeg ville også gerne kunne bruge en 'USB-stick' med billederne på!
Det virker imidlertid ikke: Stick'en lyser/blinker på livet løs, men når jeg vælger 'foto' i menuen, står der noget à là: 'Ingen USB-enhed fundet' (el. lign.).
Jeg har tjekket på Sonys 'compatibility'-side - og der anføres rigtigt nok kun nogle (Sony) kameraer, men det virker da underligt, at der ikke kan læses fra en 'memory stick'!(?)
Har andre brugere erfaringer/råd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80777
Visse TV kan ikke bruge USB-porten til andet end opdateringer. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med din model, men det kunne være forklaringen.
Af RogueAgent
#80781
Det kan muligvis også være formatteringen på stick'en der ikke er kompatibel med USB indgangen - jeg ved egentlig ikke om det er muligt at formattere en USB stick til NFTS, men mange TV med USB indgang accepterer kun FAT32.
Af yak
#80810
Såfremt du har ændret filsystem på din USB nøgle til NFTS, hvad man udmærket kan, har du sikkert forklaringen på det.
Dit TV kan sikkert ikke læse andet filsystem end FAT 16 og Fat 32. Det er i hvert fald tilfældet for KDL-32S5500, men du kan uden tvivl se de eksakte muligheder i manualen til dit TV.
Dit TV forlanger sandsynligvis også at billedfil-formatet skal være jpg, og der kan også opstå problemer, hvis du har ændret på billederne på din pc, før du lagde dem over på USB, selv om du ikke har ændret formatet.
[/u]
Af hansh
#80820
Ja, som der står under mit brugernavn, er jeg 'ny på siden' - men tak for de gode svar, som jeg vil 'arbejde videre med'! :)