Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af roer
#80050
Hej

Jeg har netop købt en "Digiality T-500 CX"-box, så jeg kan modtage de nye digital-kanaler.

Ideen er, at TV-signalet skal sendes videre til fjernsynet (en HD-ready Samsung LE40M71B) via HDMI udgangen og til DVD-recorderen via Scart-udgangen (så jeg kan optage en udsendelse samtidig med at jeg ser en anden).

Problemet er, at jeg får beskeden "Mode not supported" på TV'et, når jeg anvender HDMI udgangen fra boxen til TV'et. Anvender jeg Scart-udgangen fra boxen til TV'et istedet, er der ingen problemer. Jeg regner med, at det skyldes at Digiality T-500 CX boxen sender en "forkert" opløsning til fjernsynet via HDMI-udgangen. Hvordan løser jeg dette problem ?? Eller skyldes det noget andet ?

Jeg vil meget gerne undgå at skulle bruge scart-udgangen fra boxen til TV'et, da jeg dermed ikke har mulighed for at sende et seperat signal til DVD-recorderen, da denne ikke har HDMI-input stik.

Enhver hjælp vil blive modtaget med stor taknemmelighed :(
Af roer
#80059
Et lille tillægsspm: når jeg så istedet vælger at bruge scart-stikket kommer der kun billede men ingen lyd ! Hvad kan det skyldes ?? Jeg har tjekket alle forbindelser, intet er mutet osv.
Af roer
#80381
lydproblemet er nu løst - der skulle blot en softwareopgradering til. Nu mangler jeg blot at løse HDMI-problemet. Nogle bud ??