Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af radiomand
#79819
Nej, der kan ikke eftermonteres en DVB-C tuner på dit Panasonic TX-32LMD70FA
Senest rettet af radiomand 16. nov 2009, 13:07, rettet i alt 1 gang.
Af HLI
#79841
Mit spørgsmål gik mere på, hvorvidt mit TV understøtter DVB-C?

Min far har også et Panasonic Flat-TV - hvoraf det umiddelbart fremgik, at det kun understøttede DVD-T, men efter en opringning til sælgeren og et par staldstips med fjernbetjeningen, så viste det sig også, at TVet understøttede DVB-C, men at denne funktion først skulle aktiveres - omende af nogle besværlige omveje - som ikke var anført i manualen!

Så steg mine forhåbninger jo - for af min manual fremgår også "kun" DVD-T - men kan man også på mit TV - af omveje - aktivere DVB-C?
Brugeravatar
Af radiomand
#79869
Nej, dit tv understøtter ikke DVB-C/S, men kun DVB-T MPEG2 og ikke MPEG4
Af HLI
#79870
Tak for et klart svar - omend jeg havde håbet på noget andet.

Kan du anbefale en DVB-C modtager. Jeg er ikke connaisseur på dette området - bare en til husbehov.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79886
Lej den hos din TV-udbyder. Hvis du vil ud og købe en DVB-C boks til MPEG4 så kommer det til at koste dig en god portion penge. Både Stofa og Yousee har bokse du kan leje igennem dem på månedsbasis.
Brugeravatar
Af radiomand
#79982
Lige en rettelse til Yakken´s indlæg.

YouSee SD (MPEG2) boks til de alm. digitale kanaler kan kun købes pris: 495,-, den kan ikke lejes mere.

YouSee HD (MPEG2+4) boks til de alm. digitale og HD kanaler kan kun købes pris: 995,-, den kan ikke lejes mere.

YouSee HD m/HDD (MPEG2+4) boks til de alm. digitale og HD kanaler kan kun lejes til kr. 89,- pr. md. incl. YouSee kort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79983
Det er vel ikke en rettelse, men en tilføjelse? 8)

Jeg har dog et par rettelser til dit indlæg:
Boksen med HDD kan skam godt købes til den nette sum af 2695 kr. uden abonnement eller dekoderkort. Prisen på boksen uden HDD stiger til 1695 kr. efter nytår.

Du får desuden ikke alle HD-kanalerne ved at leje boksen til 89 kr./måned, men kun den mængde din TV-pakke inkluderer. I fuldpakken vil det sige DR HD, TV2 Film HD, Kanal 5 HD og TV2 Sport HD. Resten er tilkøb som tilføjer yderligere 79 kr./måned til dit abonnement.
Brugeravatar
Af radiomand
#80129
Hej yakken er du forhandler af YouSee ?

Vi er forhandler af YouSee.

denne info er udsendt til alle forhandler d. 17/9-2009 fra YouSee:

Bokse:
Fremover kan samsungboks med harddisc kun lejes ud, ingen kan købe den. Samsungboks uden harddisc og sagem60 kan fremover ikke udlejes men kun sælges. Prisen er indtil videre 995,- og 495,- Der er ingen krav til oprettelse af noget når man køber.
Brugeravatar
Af radiomand
#80184
Så er det rettet.

Men Rasmus har intet nævnt om dette i vores samtaler/mails.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80190
Det er heller ikke noget vi render rundt og slår folk i hovedet over, men når du nu selv skriver du er branchemedlem, så var det jo nærliggende lige at få det uddybet - især da vi jo har taget stilling til det i vores regelsæt.
Brugeravatar
Af radiomand
#80192
Hej igen Yakken

Hvor retter man fra medlem til branchemedlem ?