Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreenPea
#79279
Jeg har et Pioneer LX5090h og en Samsung digitalboks med harddiskoptager fra Yousee.
Problemet er at jeg ikke kan se den store forskel på SD kanalerne og HD kanalerne. F.eks. her til aften sad jeg og så en film fra DR HD, og skiftede så over på TV3+, hvor de viste The fast and the furious, og den stod langt skarpere på TV3+.
HD kanalerne burde da stå langt skarpere end SD kanalerne.
Boksen er sat til 720p, er der en indstilling på fjernsynet, jeg har overset?

MVH
Af ThomasT1976
#79280
Måske et dumt spørgsmål, men du kører da HDMI-kabel ik'?
Af BadMan
#79293
Det kunne måske have noget at gøre med den afstand du sidder fra TV'et?

Har selv et 58" TV, og sidder ca. 4 mtr. fra. Jeg kan sgu heller ikke se den store forskel på at zappe mellem DR1 og DR HD, når de sender synkron. Selv med 1080P materiale fornemmer jeg ikke det store - men går jeg tæt på TV'et, kan jeg nu godt se det er markant finere.
Af bossanova
#79295
Prøv at sammenligne TV2SportHD og TV2Sport (f.eks. fodbold eller NFL). Der kan man helt tydeligt se forskel (jeg har Pana 42PZ800). Men du har da ret i at godt optaget SD, f.eks. TV-avisen på DR1, står meget flot og næppe ville blive meget bedre at blive sendt i HD.
Af GreenPea
#79519
Det må jeg give dig ret i, TV2sportHD er det bedste HDTV der er fra YouSee, men det siger heller ikke så meget :)
Af wcc
#79545
har samme problem . har skrevet i anden tråd. DRHD?
Af Stids
#79557
Tror ikke det har noget med fjernsynet at gøre for har selv et Pioneer 5090H med canal digital på parabol ant og kan nemt se forskæl på hd kanalerne og sd kanalerne
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79590
BadMan skrev: Har selv et 58" TV, og sidder ca. 4 mtr. fra. Jeg kan sgu heller ikke se den store forskel på at zappe mellem DR1 og DR HD, når de sender synkron. Selv med 1080P materiale fornemmer jeg ikke det store - men går jeg tæt på TV'et, kan jeg nu godt se det er markant finere.
Modtager du den over stueantenne?