Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
#80744
Kablet er dobbeltskærmet, og det er et meget tykt kabel.

Det er mange af de kanaler der er nævnt i dit link, men ikke alle. Må vel kontakte Yousee endnu engang. Har været lidt uheldig med dem, synes jeg.

Min 2. Samsung-boks har en defekt tuner, så den ikke virker optimalt. Det troede Yousee ikke på, så de sendte en tekniker ud, der rigtigt nok konstaterede at det var boksen der var problemet. Han ville bestille en ny. Efter der var gået 2 uger uden at jeg havde set skyggen af en ny boks, ringede jeg så ind til deres support, der kunne fortælle mig at han havde bestilt en ny boks, men den var gået i glemmebogen ...

Øv, øv, øv.
Af mknudsen
#80848
Hvor er det bare fuldstændig sindssygt irriterende at Yousee har det her knas på mange af deres kanaler, specielt Zulu og 3+ er virkelig flimrende i Randers området, ihvertfald for mit vedkommen. :(

Hvis nu jeg går ud og køber nogle nye antennekabler og det ikke virker, vil Yousee overhovedet kunne afhjælpe mit problem, eller ender den bare der?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#80986
Undskyld jeg siger det, men det er da fuldstændig tåbeligt at købe så dyrt et kabel. Resten af kablerne der fører op til dit kabelstik i væggen fra f.eks. Yousee er jo ikke i den kvalitet, så du får nada ud af at spendere så mange penge på et kabel.

Hvis det overhovedet skal have nogen virkning, skal hele kablingen fra Yousee til dit tv jo være i den kvalitet ...
Af dkscan
#81015
Filip_kbh skrev:Undskyld jeg siger det, men det er da fuldstændig tåbeligt at købe så dyrt et kabel. Resten af kablerne der fører op til dit kabelstik i væggen fra f.eks. Yousee er jo ikke i den kvalitet, så du får nada ud af at spendere så mange penge på et kabel.
Helt enig. 349,- for et kabel på 1 meter er det glade vanvid. Det er på den anden side peanuts i forhold til hvad folk ellers spenderer på high-end signalkabler fra van den Hul.
Men man skal ikke undervurdere glæden ved at eje dyrt udstyr, selv om det ingen reel forbedring tilbyder i forhold til billigere :-)
Af BrianH
#81018
Det er meget værd at vide, at en evt forstyrrelse IKKE skyldes kablerne, men må være noget andet.

Yousee's kabler fra "kassen" ved fortorvskanten og ind i husene, er gode. Hvor meget lejlighedsejendomme gør ud af netværket rundt til de forskellige boliger, ved jeg ikke. Men er det dårligt, hjlæper 1 meter dyrt kabel til sidst nok ikke meget.
Af mknudsen
#81084
Præcis de svar jeg frygtede, og jeg oplever faktisk også at signalet varriere fra dag til dag? Hvordan kan det være?

Desuden synes jeg også at mit "kabelhelvede" nede bag mit Samsung i stuen har indflydelse på signalet, kan det passe?
Af snadepind
#81415
snadepind skrev:Mine kanaler virker med Yousee plus boksens 1½ meter kabel, men det er lidt kedeligt at se TV i entreen i lejligheden, så jeg har desværre behov for 10 meter kabel :-)

Jeg har forsøgt med 10 meter noname. Virker ikke.
Dobbels afskærmet kabel fra fredgård til 130 kr. Virker ikke.
ProfiGold kabel til 300 kr fra Hifi klubben. Virker ikke.

Hvad filan skal man så købe?

Yousee support mente ikke, at der var noget specielt ved deres kabler udover, at de var dobbelt afskærmet. Yousee kablet virker dog meget mere stift end de andre 3 kabler jeg har forsøgt. Er der nogen der ved om der er en forskel på HifiKlub-kablet og Yousee's kabler? Og hvilket kabel skal man så købe?

For hvis alle kanalerne går igennem med 1½ meter kablet fra Yousee, så kan det vel kun være kablet, der sætter begrænsningen for, at kanalerne er væk over 10 meter.
Som opfølgning på mit eget indlæg kan jeg sige, at 2 ugers venten på Yousee's eget 10 meter kabel ikke førte til nogen løsning for mig. Deres kabel duede heller ikke.

Jeg har nu indkøbt et Argon antennekabel til 600 kr for 15 meter i Hifiklubben og med dette kabel kan vi endelig se vores kanaler igen. Det spiller.

Yousee support har ikke været i stand til at bidrage med andet end 20-40 minutters ventetid på at komme igennem til dem ugentligt gennem 3 måneder. De vil heller ikke dække udgifterne til kablet, da man selv er ansvarlig for den overførsel.

Jeg er fuldstændig kureret for Yousee i øjeblikket, men hænger desværre på et halvt års binding(nå ja, og så er der jo ikke rigtig nogen konkurrenter, der kan tilbyde TV2 sport og Viasat).

Set fra min side virker det som et røverkøb at give 600 kr for at slippe for at skulle kæmpe med Yousee support.

Håber mit indlæg kan hjælpe andre.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#82025
Jeg overvejer kraftigt at opsige Yousee totalt. Jeg betaler vel en 250-300 kr. i måneden for et signal der åbenbart har gevaldige problemer, og de gider åbenbart heller ikke sende mig en ny boks ...

Nu er der alligevel en pæn mængde gratis tv-kanaler som man kan få på DVB-T (eller via ip-tv), så der er ingen grund til at poste flere penge i den skude.
Af BrianH
#82032
Filip_kbh skrev:Jeg overvejer kraftigt at opsige Yousee totalt. Jeg betaler vel en 250-300 kr. i måneden for et signal der åbenbart har gevaldige problemer, og de gider åbenbart heller ikke sende mig en ny boks ...

Nu er der alligevel en pæn mængde gratis tv-kanaler som man kan få på DVB-T (eller via ip-tv), så der er ingen grund til at poste flere penge i den skude.
God ide :)
Mit eget signal (især det digitale) et godt, men havde det ikke været det, havde jeg sagt farvel til Yousee forlængst... Canal Digital skulle være det bedste, hvis man går efter kvaliteten af signalet.