Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af werder77
#78787
Hej,

har lige tilsluttet min nye TXP42G10E.
Jeg har dog også en panasonic harddisk recorder. tror dog ikke det er med HDMI...
Bør man lade tv-signalet løbe ind i recorderen først, eller direkte ind i TV'et, og kun scartkablet mellem recorder og TV eller forringer det overhovedet ikke kvaliteten? Og hvad gør det for evt. HD-signaler?

Har kabel-tv fra yousee iøvrigt.
Af dkscan
#78826
Ideelt set burde det ikke give problemer at lade tv-signalet løbe igennem recorderen. Den skal jo også have antennesignal, hvis du vil optage de analoge kanaler på den.
Hvis det giver problemer, så kan et alternativ være en T-fordeler i vægdåsen og separate kabler til hhv. tv og recorder.
Af Mohaja
#78827
Må jeg lige køre med på denne tråd.
Skulle modtage mit G10 på mandag. Har Yousee kabel.
Har en analog sony harddisk recorder.
Kan jeg blot lade det digitale signal køre gennem recorderen, og videre til tv og der se digital tv. Evt programmer der skal optages, kan de så blot optages på recorderen?
Kan man få en digital recorder? til kabel altså?
Af OleA
#78836
Du kan sagtens lade antennesignalet sløjfe igennem recorderen. Det du optager er naturligvis analogt.

Hvis man vil optage digitalt skal man have en recorder med MPEG4 og DVB-C.
Det naturlige valg er Yousee's egen Samsung 3126.
Af werder77
#78837
jeg ved godt man (kun) kan optage analogt. men giver det et dårligere digitalt billedkvalitet på tv'et at lade signalet løbe gennem recorderen først?
Af Mohaja
#78849
OleA
Tak for svaret, det vil jeg prøve når mit nye tv dumper ind ad døren.

MEN som Topicstarter spørger, bliver billedkvaliteten ringere/bedre? af at blive sløjfet gennem recorderen? Eller kører den signalet direkte igennem uden om alle elektriske kredsløb??
Af dkscan
#78874
Mohaja skrev: MEN som Topicstarter spørger, bliver billedkvaliteten ringere/bedre? af at blive sløjfet gennem recorderen?
Så længe signalet er uden fejl, så er den digitale billekvalitet den samme uanset hvilken vej signalet er ført.
Jo længere kabelvejen er og jo flere stik, der er involveret, jo større er risikoen for, at der kommer uønsket indstråling og derfor kan man ikke totalt afvise, at der kan opstå problemer.
Eventuelle problemer på det digitale signal vil vise sig som pixelleringer eller frysning af billedet altså som regulære fejl.