Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelTB
#78714
Hej folkens

Jeg er den glade indehaver af et Yousee abonnement, samt en fladskærm fra LG, model 32LC52:

http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING

Jeg skriver her, da jeg har et problem, jeg kan ikke finde nogen HD kanaler på mit tv. Jeg har uden held forsøgt at undersøge om tv'et overhovedet understøtter HD, måske nogen herinde kan gennemskue det?
Måske kræves der blot en indstilling af tv'et, i så fald hvilken?
Af BrianH
#78716
Jeg gider ikke google det nu, men det ville undre mig om det tv havde DVB-C tuner med MPEG-4 som skal til for at see Yousee HD
Af MEOLSEN
#78727
Svaret står jo i det link du selv har sendt! Der står klart og tydeligt at det kun har DVB-T. Så det du modtager idag er kun de analoge kanalaer fra Yousee
Af dkscan
#78733
MEOLSEN skrev:Svaret står jo i det link du selv har sendt! Der står klart og tydeligt at det kun har DVB-T.
Det har faktisk slet ikke digital tuner. Fra specifikationerne: "LC52 only analoge tuner".
Af MikkelTB
#78919
Tak for de skarpe svar!

Noget der undrer mig er, at jeg uden seperat tv tuner kan modtage det nye digitale signal, når tv'et ikke har indbygget tv tuner.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78921
MikkelTB skrev:Tak for de skarpe svar!

Noget der undrer mig er, at jeg uden seperat tv tuner kan modtage det nye digitale signal, når tv'et ikke har indbygget tv tuner.
Det gør du formentlig heller ikke. YouSee har skam også analoge signaler. De blev ikke lukket d. 1. november 2009.