Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#78587
EDIT:

Problemet er løst. Det lader til at det bare var dårlig forbindelse på mit værelse der gjorde at jeg ikke fik signal på kanalerne. Det virker andre steder i huset.

Hej.

Jeg har lige købt et Samsung LE32B535WXXE.

Jeg har YouSee Kabeltv fuldpakke.

Når jeg sætter tv'et til at kode kanaler ind på det digitale signal, koder den alle kanaler ind på den rigtige plads, men jeg får kun signal på TV2 og TV2 Nabo. Alle de andre kanaler siger tv'et at der er "Svagt eller intet signal" og der er bare sort skærm uden lyd.

Så mit spørgsmål er, om der er nogen af jer her på flatpanels.dk der ved om det kan være tv'et der er noget galt med, eller om det er YouSee?

MVH
Morten
Senest rettet af PetMo 6. nov 2009, 19:10, rettet i alt 1 gang.
Af steen_c
#78594
hej

har du søgt kanaler via luft eller kabel (kabel) og har du angivet netværks id. ???
Af PetMo
#78597
Jeg har søgt via kabel, og jeg har sat netværksid til 151 som YouSee skriver på deres side at jeg skal gøre.
Af PetMo
#78635
Nu har jeg læst lidt mere rundt omkring her på siden.

Og så slår det mig, at jeg ikke har noget kort i tv'et, er det grunden til at jeg ikke kan se kanalerne?

Men, hvorfor kan jeg så se TV2 og TV2 Nabo?

Og, YouSee skriver følgende på deres side:
YouSee.dk skrev:Digitalt tv til alle vores kunder
Fra og med den 15. september får du, som kunde hos os, fri adgang til alle dine kanaler i digital kvalitet. Det vil sige, at har du Grund-, Mellem- eller Fuldpakken, kan du nu også se alle dine kanaler digitalt – uden brug af boks eller kort. Og uden det koster ekstra. Eneste forudsætning er, at du har et tv med indbygget DVB-C modtager. Det har de fleste nyere fladskærme.
Altså bør jeg jo kunne få mine digitale kanaler med det tv jeg har nu?