Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#78525
Kan Yousee ikke finde ud af det der med Digital tv? Synes at der forsvinder nye digitale kanaler hver eneste dag jeg tænder fjernsynet !:(

Lige nu er det under halvdelen jeg kan se, og kanalopdatering hjælper ikke

Det er snart på tide at skifte udbyder for efter hvad jeg kan læse er jeg ikke den eneste det sker for ...
Af dkscan
#78532
Absolut ingen problemer her hverken på Samsung-boks eller på Sony tv.

Men at dømme efter de mange indlæg i diverse fora, så er der nogen tv-fabrikater der har flere problemer end andre.
Af esbenk
#78534
Hej jeg har lige købt en samsung led tv, og har yousee
så ville høre hvordan jeg finder DR HD, umildbart kan jeg ikke finde de nye kanaler fra dr, kun dr 1 og tv2
Af tarok
#78535
BrianH skrev:Kan Yousee ikke finde ud af det der med Digital tv? Synes at der forsvinder nye digitale kanaler hver eneste dag jeg tænder fjernsynet !:(

Lige nu er det under halvdelen jeg kan se, og kanalopdatering hjælper ikke

Det er snart på tide at skifte udbyder for efter hvad jeg kan læse er jeg ikke den eneste det sker for ...
Måske skyldes det at du stadigvæk har aktiveret "Automatisk kanalopdatering". Dette skal i hvert fald slås fra, ellers vil man opleve lignende problemer med visse kanaler.
Af BrianH
#78615
Det kan godt være det skyldes automatiske opdateringer i standby.
Jeg lavede en helt ny kanalinstallation. De kanaler der var forsvundet kom igen, men som en "dobbeltkanal" hvor der er billede på den ene og sort skærm på den anden.

Jeg bruger 00150 som netværksID (hovedstadsområdet)
Af dkscan
#78638
YouSee tilbyder nu kunder med mellempakken, at de kan vælge kanaler fra fuldpakken som favoritkanaler. Det betyder, at kanalerne fra fuldpakken ligger dobbelt: En ukrypteret version udsendt i det frekvensområde, som kun er tilgængeligt for fuldpakkekunder samt en krypteret version, som kræver programkort med enten fuldpakke eller abonnemet på kanalen via favoritpakken.

Er man fuldpakkekunde uden programkort vil man derfor opleve, at en række kanaler ligger der 2 gange og at man kun kan se den ene af udgaverne. Det er ingen fejl men en følge af den måde YouSee styrer, hvad man har adgang til.