Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kepe
#77908
Hejsa.
Jeg har hidtil kørt med analog signal, men har så fundet ud af at Stofa og min antenneforening, (Århus Antenneforening) faktisk leverer frit digitalt signal.
Jeg kan dog ikke på mit tv, Panasonic x 10 42 Y, finde ud af hvordan jeg får adgang til dvb c menuen.

Har kigget forgæves i brugsvejledningen, men mine evner rækker tilsyneladende ikke.

Nogen her der ved hvordan man gør?

Mvh.
Kepe
Af BrianH
#77910
Ja, der er flere der ved det, og du finder det sikkert ved at søge...
Jeg har glemt det, men det er noget med at aktivere DVB-T søge (uden at finde noget) trykke på et eller andet mens man står på DVB-T og så har man aktiveret DVB_C :) :)

Det står i en eller anden tråd præcist hvordan.

Man kan også sætte tv'et til sverige, så kommer DVB-C også frem.

Underligt at et firma som Panasonic kan lave sådan noget, det er ikke deres klogeste menu-designer der har lavet det
Af kepe
#77928
:(
Hmm. Tak skal du ha`BrianH.
Må prøve at se om jeg kan finde tråden
Af kepe
#77946
Men men men
Hvordan sætter jeg dette tv,(Panasonic TX-P42X10Y) til Sverige eller Finland, når jeg nu en gang har sat det til DK.

Eller skal det resettes? Og hvordan gør man så det? Synes ikke jeg kan finde det brugsvejledningen.

Jeg tænker på om det vil løse problemet med at en del af de digitale kanaler er krypterede.

Nogen der har et bud?

Please!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#77952
Side 14 i manualen...
Af kepe
#77961
Men problemet er jo at jeg ikke starter fra......... ja fra start om jeg så må sige
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#77965
Jamen så kigger du videre i manualen og læser side 15, hvor menustrukturen er vist. Under "indstilling"->"System" finder du "fabriksindstillinger".
Af kepe
#77967
ja undskyld jeg er lidt langsom, men betyder det så at jeg skal sætte det tilbage til fabriksindstillingerne? Og derved får muligheden for at sætte tvet som Sverige.

Tror du iøvrigt at det vil løse problemet med at nogle af kanalerne, (ja mange af dem faktisk) er krypterede?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#77977
Du efterlyste muligheden for at resette TV'et, og skrev at du ikke kunne se den i manualen. Det var blot dét jeg ville guide dig til. Ved at resette TV'et får du mulighed for at vælge et andet land i menuen. Om det afhjælper dit problem ved jeg ikke.
Af kepe
#77979
Ok. Tak for hjælpen!