Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ddur
#329664
Jeg er enig i, at Chromecast med Google TV godt kunne bruge lidt flere kræfter, så menuerne blev afviklet mere flydende. Derfor er det også ekstra ærgerligt, at de nye Sony tv med indbygget Android TV/Google TV efter sigende hakker endnu mere. Håber at I Flatpanels.dk kommenterer på dette i jeres test af Sony A90J.
Af steadi
#329843
Oplevede lige stutter i en 4K HDR film på Disney+, men det var ikke framerate, som er grunden. Der gik vel 5-10 sekunder mellem hvert hak.

Hvis ikke Netflix sagde, at jeg mindst kører 40 mbps (og normalt 60-70), så havde jeg tænkt buffering... men efter at have genstartet, så kunne jeg i hvert fald ikke se noget i samme videosekvens igen.

Andre der har oplevet lignende?

Jeg kan huske fra min Android-tid, at genstart var en nødvendighed fra tid til anden, så jeg tænker, at det samme måske er tilfældet med Google TV? Det er jo ikke det dyreste hardware, som Google har brugt :)

Edit: lol, nu begynder den også at smide nettet. Det går meget godt.
#329865
Jeg forstår ikke i siger i skal logge in i alle apps?
Min Chromecast med Google TV logger selv ind i alle aps, som jeg tidligere har været logget ind via chromebrowser.

Første gang jeg åbner f.eks. Netflix, Viaplay, Discovery+, Disney+, Tv2play osv. Så foreslår den mit login korrekt, og jeg trykker bare "ok".

Fra jeg satte Chromecast i, til jeg have alt op og køre, inkl. apps og login gik der max 5 minutter.

Det mest bøvlede er at findes apsne, da app søgefunktionen er helt vildt dårlig på Google TV.
Har også lidt problemer med at holde billede flydende. Syntes både 50 og 60hz giver mig problemer :-/ Sidstnævne er eneste grund til jeg stadig holder fast i AppleTV4K også.
#329867
Jeg har gjort det af nettop den grund :-) for at "økosystemet" husker det.

Det er super lækkert aldrig at skulle taste login nogle steder.
Virker også på telefon og tablets. Nås først login er foretaget via Chrome (hvor du er logget ind), så logger du automatisk ind på alle andre google/android platforme også, hvorpå din bruger er logget ind.
#329878
ZackGem skrev: 19. apr 2021, 15:27 Jeg har gjort det af nettop den grund :-) for at "økosystemet" husker det.
Samme her, sikkerhed er så ikke i min google profil men hos app'n.
Disney+ har jeg flere gange mærket at miste login, for jeg mister ip og får ny lidt for ofte på mobiltbredbånd.
Så skulle andre misbruge mit login, så er der jo begrænsninger hos udbyder, så man hurtigt kan stoppe dem og ændre kode.
#330238
Tak forfin anmeldelse.
Ville det være muligt nøje at beskrive:
“Det er muligt at omprogrammere sponsorknapperne (vha. en tredjeparts-app), men det kræver lidt indsats.”
På forhånd tak
Af Icfafn
#330285
Er jeg den eneste der har problemer med atmos? Jeg har en Samsung k960 atmos soundbar, men slår jeg atmos til og afspiller en film fra Netflix eller disney så slukker alt lyd. Jeg skal køre igennem stereo for, at få lyd igennem.
#330290
Hvilken TV-model har du? Og er Chromecast tilsluttet direkte til TV eller først til K960?

Grunden til at jeg spørger er fordi TV-skærmen jo skal være i stand til at lade Atmos passere (via HDMI ARC/eARC), hvis Chromecast sidder i TV'et først.

Så vidt jeg husker kunne jeg ikke få Atmos igennem hvis jeg satte lydindstillingerne manuelt. De skal stå på auto.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8