Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#294040
Det var da lidt af en fuser, men kan jo håbe på at 65" giver en bedre billedkvalitet, (bedre sortniveau) havde faktisk troet de kom med noget der næsten kunne matche Samsungs suveræne Q9FN på billedkvaliteten.
#294042
Fixed.

Vi har set ZF9 ved flere lejligheder, hvor Sony også har sammenlignet den 1:1 med Q9FN, så vi var godt klar over, at det ikke ville blive et match på forhånd. Forskellen bliver nok endnu mere markant når Q90R rammer gaden, da Samsung har tilføjet deres egen metode til at øge betragtningsvinklerne, hvilket så ret lovende ud på CES. Forbes har allerede fået lov at teste modellen, men vi ved ikke hvornår der kommer samples til Danmark.
Af Vasen
#294043
Det er tydeligt de satser på OLED. Det er lidt ærgerligt, ville gerne have et 75" men dårligere sort end mit XE90 er bare ikke godt nok og 77" OLED er stadig alt for dyrt. Som George1 skriver, det er lidt af en fuser i min optik. Nå det blev ikke i år jeg opgraderede :D Ville gerne have et Sony igen.

Man kan håbe på en ægte ZD9 afløser på et tidspunkt.
Af EclipsE
#294046
Der bliver ofte nævnt at tv’et starter fra dvale. Men hvordan opdages dette? Lyser dioden på tv’et eller?

For jeg synes ikke jeg oplever dette på mit XF90.

Men jeg har også alt fjernstyring slået fra og intet tilsluttet via usb.
Brugeravatar
Af MigSelv
#294053
Torben Rasmussen skrev:Jeg har en USB-stick siddende med diode i, og så har jeg en strømmåler på.
Er der et forkert tidsstempel, dit indlæg registreres 16.11, altså i nærheden af en time forkert.
Af George1
#294054
Vasen skrev:Det er tydeligt de satser på OLED. Det er lidt ærgerligt, ville gerne have et 75" men dårligere sort end mit XE90 er bare ikke godt nok og 77" OLED er stadig alt for dyrt. Som George1 skriver, det er lidt af en fuser i min optik. Nå det blev ikke i år jeg opgraderede :D Ville gerne have et Sony igen.

Man kan håbe på en ægte ZD9 afløser på et tidspunkt.
Ellers kan du få Samsung Q90 sidst i marts, skulle være det bedste LED/QLED
?
#294056
MigSelv skrev:Er der et forkert tidsstempel, dit indlæg registreres 16.11, altså i nærheden af en time forkert.
I dine indstillinger for forum...? Måske. Jeg kan ikke påvirke hvordan tidsstemplet ser ud hos dig.
#294057
George1 skrev:
Vasen skrev:Det er tydeligt de satser på OLED. Det er lidt ærgerligt, ville gerne have et 75" men dårligere sort end mit XE90 er bare ikke godt nok og 77" OLED er stadig alt for dyrt. Som George1 skriver, det er lidt af en fuser i min optik. Nå det blev ikke i år jeg opgraderede :D Ville gerne have et Sony igen.

Man kan håbe på en ægte ZD9 afløser på et tidspunkt.
Ellers kan du få Samsung Q90 sidst i marts, skulle være det bedste LED/QLED
?
Afløseren for ZD9 bliver nok Sonys 8K, som får samme Backlight Master Drive som ZD9. Hvis den skal testes, så skal det dog være i firma-lokalerne, da den er for stor til at kunne stå i min stue uden at børnene løber ind i den når de skal rundt om hjørnerne... (min. 85").
Af Vasen
#294061
Torben Rasmussen skrev:
George1 skrev:
Vasen skrev:Det er tydeligt de satser på OLED. Det er lidt ærgerligt, ville gerne have et 75" men dårligere sort end mit XE90 er bare ikke godt nok og 77" OLED er stadig alt for dyrt. Som George1 skriver, det er lidt af en fuser i min optik. Nå det blev ikke i år jeg opgraderede :D Ville gerne have et Sony igen.

Man kan håbe på en ægte ZD9 afløser på et tidspunkt.
Ellers kan du få Samsung Q90 sidst i marts, skulle være det bedste LED/QLED
?
Afløseren for ZD9 bliver nok Sonys 8K, som får samme Backlight Master Drive som ZD9. Hvis den skal testes, så skal det dog være i firma-lokalerne, da den er for stor til at kunne stå i min stue uden at børnene løber ind i den når de skal rundt om hjørnerne... (min. 85").


Hmmm ja det er nok rigtigt. Men 85" er for stort desværre. Det har jeg ikke plads til.

Jeg er spændt på Samsungs Q90R, er nødt til at se den "i virkeligheden" men ja den er også interessant (trods ingen dolby vision, men det har jeg levet med nu i to år, så det går nok). Eller bare lade opgraderings "buggen" ligge lidt og vente på 77" oled kommer længere ned i pris. 40k er for meget , men snakker vi 30k, så kan det måske retfærdiggøres. Vi må se :)
#294065
Skuffende Sony.. Jeg forstår ikke jeres prioritering.. Xf95 henvender sig uden tvivl til os der søger den ekstra billedkvalitet.. Og jeg selv plus samtlige anmeldere vil hellere have en smallere betragtningsvinkel og bedst mulig billedkvalitet.. Ellers ryger pointen fuldstændigt med denne skærm.. Det samme skete sidste år med Zf9.. Ikke siden 2016 hvor vi fik Zd9 og måske delvist start 2018 med Xf9005 har i haft en ordentlig øvre mellemklasse eller topklasse skærm i lcd udgave.. 1000 nits, sortniveau på 0.25 plus kun 60 zoner til lyset.. Nej tak.. Så smadrer Oled fuldstændigt jeres skærm.. Stort set samme lysstyrke, perfekt sort og lysstyring.. Og bedre pris op til 65".. Samtlige Oled fra sidste år er bedre end dette.

Skal i fortsat være relevante på lcd markedets top så kom med flere zoner, plus 1500 nits og dyb sort.. Som det ser ud nu har i desværre overladt det hele til Samsung.. Man kan da håbe Panasonic snart vågner op og imponerer os stort på lcd.. LG er ude med deres evige ips paneler som ikke duer til hdr.

Jeg skal op over 70" næste gang.. Og der er Oled simpelthen for dyrt.. Så håber sgu i snart tager jer sammen igen.. Ellers bliver det modvilligt en Samsung næste gang.. Foretrækker japansk driftsikker kvalitet fremfor Samsungs i mine øjne mere tvivlsomme kvalitet og kundeservice.. Omvendt vil jeg have billedkvalitet i top, så det kan blive en nødvendig prioritering.

Hilsen en igen skuffet semi Sony fan O-O
Senest rettet af RobertSørensen 4. mar 2019, 21:13, rettet i alt 1 gang.