Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293863
bbplayer skrev:
bromberg skrev:Sådan en side som denne her henvender sig vil mest til folk der har en interesse i tv.
Min påstand er, at hvis du vil købe et 55” til 4000kr, så køber du det af de to der er på markedet du syntes bedst om.
Det som er spændende er alle de brugere som vil købe disse skærme, og spørger og der kastes midrange modeller imod dem eller lign. fordi herinde er entry level jo ikke værd at se på, selvom rigtige mange købere ikke kan se forskel og bare skal have dagens potion tv men spørger alligevel.
Her mener jeg så en entrylevel test, måske ikke dybde gående men påpeger hvad man måske ikke får, når man vælger billigt, kan være spændende for dem, og så kan de jo vurdere om de vil have det fordi remote er bedre, design, eller bare tykkelsen også gør en forskel, når vi ikke skal se på billede.
Kan godt forstå, at der ikke kan laves test på alle tv, men alligevel. Hvis der blev testet et billigt tv fra hver producent, så ville vi også få et konkret svar på, hvor meget eller lidt det dyre tv er bedre.
#293864
Flatspanels, er hovedsagelig for fladskærme i High-end segmentet, eftersom det er her den nyeste teknologi implementeres først.

Test og anmeldelser af fladskærme i low- og mellem segmentet findes heldigvis på mange andre websites - hovedsagelig engelsksprogede. Og er det her vedkommendes budget ligger forud for et køb, jamen så er det der, at vedkommende må finde de test & anmeldelser som vedkommende efterspørger.
#293867
Problemet med anmeldelser på andre sprog, er sproget. Selvom andre sider i Danmark har forsøgt sig med en direkte oversættelse til dansk, så endte de mere med spørgsmål og brok, fordi det ikke var godt nok, så hvis vi forestiller os at disse går igennem en google translate, når de ikke forstår, så bliver folk da kun mere forvirret.
#294027
Takker for en god debat og at der samtidig åbnes op for tests af tv i mellemklassen...dermed sagt, at man altid har lov til at håbe, hvilket jeg også gjorde mig forhåbninger om da jeg oprettede tråden O_O

Man skal imidlertidig blot være opmærksom på, at mange af de tv der i dag koster kr 4.000-6.000 havde en startpris på kr 10.000, hvilket har tiltrukket købere der gør sig nogle udemærkede økonomiske overvejelser, da disse år kendetegner hundedyre produkter, der lynhurtigt taber både værdi og anvendelsesmuligheder med henblik på udnyttelsen af nye formater og smarte billedfeatures.

Fladskærme i highend segmentet koster stadig det samme som en komplet nyindretning (og mere til) af stuen med nye møbler eller et nyt køkken for den sags skyld, så derfor er det naturligt at mange købere er bevidste om, at få mest muligt for pengene i længst mulig tid. Derfor kan det ikke komme bag på nogen at man går efter 55-75" fladskærme i prislejet kr 5.000- 16.000, hvis billedet samt features overgår topmodeller - måske endda med mindre paneler - for bare 2-3 år siden.

Erindrer at en ven tilbage omkring 2004, købte en "gigantisk" fladskærm på hele 40-42" til den nette sum af enten kr. 40.000 eller var det 70.000. Efter to år havde han afdraget den med mindre end halvdelen af købsbeløbet og kunne ikke en gang sælge den til for halvdelen af den pris. I mellemtiden var billedkvaliteten blevet kraftigt forbedret og man kunne nu købe fladskærme billigere end hvad restgælden udgjorde. Det er sådanne langsigtede overvejelser, mange slet ikke skænker en tanke og bare køber dyre skærme, for derefter at sidde tilbage med følelsen af at have noget forældret bras efter få år.

Før fladskærme gjorde sit indtog, betalte jeg aldrig mere end kr. 10.000 for et 29" tv og ventede som regel til der var sket en evolution på billedrøretsteknologien...feks da Sony lancerede FD Trinitron og jeg fandt en forhandler der gav et prisnedslag, så slutprisen var indenfor et leje jeg kunne acceptere.

Man kan naturligvis diskutere om, det er okay at betale kr +40.000 for et nyt tv....anayway, men det er jo en helt anden diskussion.