Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#284727
Anmeldelsen af LG SK10Y er online. SK10Y er LGs flagskib indenfor soundbarer med Dolby Atmos. Den er udviklet i samarbejde med Meridian Audio. Vi tester den med baghøjttalere (ekstraudstyr).
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1542260078

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#284730
God anmeldelse,
et punkt synes jeg dog lige præcis er forkert, når vi taler dyrere udstyr, så skal man altså kunne nørde, ellers er hele idéen med at købe mere teknik jo gået tabt.

Jeg har en SK5 til BT lyd, og den kan man ikke nørde med, der er 3 lyd profiler, og de er egentlig ok men ikke perfekte og ingen nørderi mulig, det er så lige det man betaler mere for at kunne, så hvorfor skal man ikke kunne customize det?

Næsten som er købe et super klasse tv, og forvente det er kalibreret og står perfekt når man vælger profiler, det er jo lige præcis det farver ikke gør, og lyd? præcis det samme, især når man burde måle sig til om de forskellige lydegenskaber er på plads, som man måler farver står korrekt osv...
(Edit: Ja, ved godt at flatpanels tester profiler på tv, og vurderer hvor gode de er men de er jo aldrig gode nok, udover DV som man ikke kan rigtig gøre meget ved)

Så nørderi, ja tak, og helst mere, når det bliver dyrere. Selv dyrere biler bliver customized, bare når du køber dem så de er klar ved levering :)
#284732
Er man helt holdt op med Home Cinema løsningerne fordi soundbars er nemmere og ramme samme publikum eller produceres de stadigt?

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidste har set en model blive lanceret.
#284755
Spørger helt sikkert dumt her , men hvordan er lyden i forhold til ex. en Sonos Playbar?

Hvordan er den i forhold til ex. den soundbar der medfølger til LGs W8 ?

Det er jo også et monstrum, men personligt synes jeg ikke at lyden er super fed på LGs soundbar til W8 . Vi har kørt lyden ud via det optiske kabel til Sonos da vi i forvejen har Sonos med bass og play3 som baghøjtalere.

I
#284757
Hvis den scorer 81% i lydkvalitet, hvor ligger så et typisk mellemklasse surroundsoundsystem, lad os sige en receiver til 4000 kr og et højttalersæt stereo + center til 6000, 2 bag til 2000 og en sub til 3000, altså 15000 i alt? Eller et rigtigt high end anlæg? Er der dun op til 19% bedre eller dækker skalaen kun soundbarer med meget kompakte højttalere?
#284758
ThomasG skrev:Hvordan er den i forhold til ex. den soundbar der medfølger til LGs W8 ?
Burde det ikke være næsten samme hardware, udover din er smarter og mere fancy vistnok? Du har jo højttalere i toppen som kører op og ned, det er da lidt smart, og måske giver det mere lyd , selvom du ikke lyder særligt imponeret der.

Ligner den ikke din, eller er W8 bar'n bare en kopi af sidste års W7 og nok tættere på SJ10 serien sidste år?

Så er SK10y måske bedre men den kan du jo slet ikke forene med din W8 bar bagi/ovenpå, i skabet, eller sån, det må blive lidt kikset.

Du kan måske heller ikke forbinde eksterne bag højttalere? altså som SK10y?
#284762
Bbplayer den ligner slet ikke overhovedet . Synes faktisk at den der følger med til W8 er pænere .

Den er vist nok identisk med W7 .

Har faktisk ikke kigget om der kan tilsluttes ekstra højtalere . Synes bare ikke at der er power nok på lyden i forhold til Sonos. Men der mangler jo også en bass som sonos har tilkoblet . Giver altså bare lige lidt ekstra når man ser en fed film :) .
#284764
Mærkeligt, alle de soundbar fra LG, har da sub med? Denne SK10y har da også en lille fin en, som ser mindre ud en til SJ9 serien :) Og du mener W serien af tv ikke få en sub med? Det er da ren farce, så er det da virkelig ikke en soundbar der kommer med. Eller misforstår jeg? Har ikke tid til at checke google på w8 og subwoofer som tilbehør eller inkl.

Men så er det da klart en opgradering til dit tv men igen, sådan 2 stænger de går bare ikke godt sammen under tv, og du talte om ophæng :) Det lyder komplekst hvis altså den skulle erstatte sonos.
#284768
Der er intet med i kassen ud over et meget tyndt tv ;) , soundbar .. accessory box , flamingo, plastic, pap .. :)

Utrolig flot kasse den kommer i, men der er sgu ingen sub med .

https://www.lg.com/uk/support/support-p ... LED65W8PLA

Står nada , og heller ikke som tilbehør hvilket et eller andet sted også overrasker mig. Ikke engang tilbehør som vægbeslag findes til ex. Soundbar - de skriver om det, men finder HAT på det varenummer som LG nævner.

Så PT nøjes jeg med Sonos på væggen, LG Soundbar på tv bordet. Men måske skal jeg prøve at fyre den max af når jeg prøver en Atmos titel .. men tvivler på at jeg bliver positivt overrasket :) .
#284777
Så må du ud og ofre en lille seddel mere på den Sk10y, den er da meget pæn, og så får du sub med :)

Skuffende at høre, det ikke bare var vægbeslag men også en bass, det er da ellers kun de billigste soundbar som ikke har en trådløs sub med. Måske er der en lille bass indbygget, som du ikke kan mærke.
#284876
bbplayer skrev:God anmeldelse,
et punkt synes jeg dog lige præcis er forkert, når vi taler dyrere udstyr, så skal man altså kunne nørde, ellers er hele idéen med at købe mere teknik jo gået tabt.
Jeg kan godt selv sætte mig ind i at det kunne være fedt at nørde lidt, men dyrere udstyr er primært for at få bedre kvalitet. Lidt kan man tune med fjernbetjeningen, men det er primært profilerne.

Jeg tror det er gjort sådan, for at undgå at lave en brugergrænseflade, som vel er nødvendig hvis man skal kunne lave sin egen lydprofil - ellers skal det gøres via en app, men det er nok også besværligt at lave...
#284877
thorleift skrev:Er man helt holdt op med Home Cinema løsningerne fordi soundbars er nemmere og ramme samme publikum eller produceres de stadigt?

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidste har set en model blive lanceret.
Tænker du på færdige løsninger? Så i en eller anden grad, ja det er man stoppet med. Yamaha ved jeg stadig laver lidt med en receiver, 5/7 højtalere og subwoofer...

Men det er nok også fordi soundbarer efterhånden er steget i kvalitet over de sidste 10 år, samt at det bare er nemmere at installere og fylder mindre. Samtidig skal man ikke trække kabler (normalvis)