Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#278252
Kender ikke lige den konkrete LG model, men umiddelbart vil jeg sige XE90, medmindre du har brug for de brede betragtningsvinkler som IPS panelet i LG'en giver.
#278254
Hvis du vil se HDR, så er XE90 det bedste valg. SK81 har kun overtaget billedmæssigt på betragtningsvinklerne. Så kan der være præferencer mht styresystem, men det må være et personligt valg. WebOS er dog en tand hurtigere end Android.
Af tommysko
#278259
Så vidt jeg kan se har LG’en også HDR. - Men det er måske dårligere HDR?
Det skal lige siges, at jeg ikke har særlig meget forstand på alt dette...
Af Beckham
#278260
For at få en fornuftig HDR oplevelse skal du enten have et OLED eller et LCD med lokal styring af lyset i zoner. XE90 har netop lokal styring af lyset....dog i et begrænset antal zoner, men trods alt bedre end LG'en som ikke har denne feature.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278265
Selv hvis LG'en havde haft lokal styring af lyset, så er den stadig forsynet med et IPS-LCD-panel, som ikke er i stand til effektivt at lukke af for lyset, så når først HDR booster baggrundsbelysnignen til maks. så vil alle de steder, hvor lyset ikke tones ned vha. zonestyringen ryge helt i hækken på sortniveauet. Hvis man vil have "syn for sagen", så kan man jo smutte ned i en butik og lige smide baggrundsbelysningen op på max. og så prøve at se på de sorte bjælker i en film.
Af tommysko
#278273
Mange tak for jeres svar.
Hvad med Dolby Vision som LG’en er udstyret med i modsætning til Sony’en, hvad er/kan det?
Læste en anden tråd her på siden, hvor en bruger havde sit forbehold mod at købe omhandlede Sony, da den ikke havde Dolby Vision.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278276
Med den LG-model du har kig på, så er det underordnet om det er Dolby Vision eller HDR10. Den er ikke velegnet til noget af det.
Af tommysko
#278277
Mange tak for dine svar Torben. ?
Vil du mene at et Sony 65XE9005 til 9999 kr. er det bedste køb i den størrelse og prisklasse, hvis man vil nøjes med En LCD-skærm? Er godt klar over, at man kan få OLED i den prisklasse, hvis man vil nøjes med 55”.
Elgiganten har et Samsung QLED 6 serie til 8888 kr. i denne uge. Kunne det være noget?

Hilsen Tommy
Af Grandahl
#278283
Jeg har været i Elgiganten og leget lidt med Q6, den er virkelig galant og stilmæssigt flot, også noget mere end XE90 efter min mening.. Den har en lækker Remote, Tizen, kanalskift er rigtig hurtigt.. På mange måder er den et virkelig godt tv.

XE90 kan ikke være med på ovennævnte parametre, alligeveler den omkring 10% dyrere, efter min mening passer det meget godt, for den er nok også 10% bedre i preformance billedmæssigt synes jeg, især på kontrasten var det min oplevelse. Så priserne passer meget godt..

Du kunne evt selv prøve at besøge en af varehusene og lege med dem..

Der ligger mange test af dem begge rundt omkring.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278285
Q6 har ikke lokal styring af lyset, så HDR-performance vil lide lidt. Omvendt, så har XE90 ikke så mange zoner at rutte med, så det er ikke en topperformer i denne disciplin. Det må være lidt om til dig hvad du prioriterer for Samsung er noget foran på GUI'en, men lidt bagefter på billedet.