Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af GPOSCH
#277061
Er jeg den eneste der har lagt mærke til at sortniveauet er hævet en lille bitte mikroskopisk smule når man chromecaster nedenstående direkte til AF8 og Chromecast Ultra?

https://www.youtube.com/watch?v=aXHcRiSK_ys&t=25s

Afspiller man direkte i tv eller Shield youtube app er det kul 100 % sort.

Rummet skal være fuldstændig mørkt.
#277063
Det kunne godt lugte af forkert håndtering af RGB range. Det plejer dog at give en ret forkert håndtering af sort, som bliver adskillige nuancer lysere.

Du er ikke kommet til at justere på noget på CC indgangen? Det burde dog slå ens igennem på Youtube app og den indbyggede CC, så det taler lidt imod mit spørgsmål...
Brugeravatar
Af GPOSCH
#277066
Torben Rasmussen skrev:Det kunne godt lugte af forkert håndtering af RGB range. Det plejer dog at give en ret forkert håndtering af sort, som bliver adskillige nuancer lysere.

Det er ikke det. Jeg ved præcis hvordan det ser ud. Nemlig at sort bliver meget lyst som du nævner. Den hævede sort jeg oplever, kan kun ses hvis det er helt mørkt i rummet og øjnene efter er par sekunder har vænnet sig til mørket, men så snart de er det så kan man lige akkurat ane der kommer meget meget lidt lys ud af panelet.

Du er ikke kommet til at justere på noget på CC indgangen? Det burde dog slå ens igennem på Youtube app og den indbyggede CC, så det taler lidt imod mit spørgsmål...

Jeg ved ikke lige helt hvad CC betyder?
Jeg troede umiddelbart jeg havde piller ved bias indstillingerne som “bekendt” hæver sort en anelse. Men de står på nul, dom de skal.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#277205
Torben Rasmussen skrev:Cc= Chromecast
Doh! ja selvfølgelig. O_O

Er der nogen med "CCU" der har mulighed for at tjekke dette?

Har lige tjekket det igen. Men rummet skal være fuldstændig mørkelagt. Man kan lige akkurat ane tomgangslyset, EFTER øjene har vænnet sig til mørket. Svarer måske til <1 IRE.
#277207
Det burde ikke være et issue, men CC komprimerer jo godt nok signalet lidt, så det er muligt at det går ud over sortniveauet. Problemet opstår også hvis du rører ved visse af kontrast/lysindstillingerne, men når du siger de står som de skal, så må problemet jo være et andet.

Mig bekendt kan du ikke justere RGB-range på CC. Det er noget kilden skal håndtere. Når vi har forsøgt kalibrering via CC, så er vi nødt til at ændre på måleprogrammets RGB-range, da det foregår via skærmspejling fra en tablet, og den kører i full RGB range, men når du caster fra Youtube, så burde den altså håndtere det korrekt.

Og så er forskellen på RGB full eller limited ikke nede i 1 IRE, men langt højere, så det burde være synligt med det samme.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#279918
Hmmm. Tjek RTINGS' review af AF9. Ser ud til det IKKE ville have været ventetiden værd mht. AF9.
AF8vsAF9
AF8vsAF9
oled.PNG (399.56 KiB) Vist 2625 gange
Brugeravatar
Af GPOSCH
#279923
Nej overhovedet ikke. Er da helt kar over at Peak Brightness ikke betyder det store. Meeen alligevel. Havde da håbet på at SONYs nye Pixel Contrast Booster havde hjulpet lidt på det når det kommer til overall brightness i HDR. Og... Det ser endda ud til at den er mindst lige så aggressiv når det kommer til auto dimming. AF9 score kun 0.1 højere end AF8 overall. Jeg føler efterhånden at de 13.999,- jeg har givet for mit AF8 er rigtig godt givet ud. Nu mangler den bare lige Oreo og IMAX opdateringen, så bliver det vist ikke meget bedre. ?
#279931
I min optik er eARC og fuld båndbredde på alle HDMI nogle af de features der var rare at få med, samt hvis man vil bruge Smart TV, så kører det markant hurtigere på AF9.

Autokalibrering er en fin feature, men da det foregår vha samme håndtag som normalt, så er det begrænset hvor meget man kan bruge det til, da du nok alligevel skal have nogen ud og justere for dig. Med appen til at vise testpatches, så kunne private dog komme langt, men det kræver jo stadig lige en CalMan licens.
Af Gromit
#279947
Er de få forskelle mellem en AF9 vs. AF8 65" virkelig Kr. 12.000 værd...?

Ovenstående, er vel grundlæggende det største spørgsmål, hvor de fleste hårdtarbejdende og skatteplagede mennesker højst sandsynligt nok vil sige følgende:

"Nej, jeg tror, at jeg ""nøjes"" med en AF8 nu og her. Jeg springer gerne en eller to generationer over til, at jeg får mere for mine surt tjente penge."

"De 12.000 kan jeg godt bruge på meget andet."
Senest rettet af Gromit 5. okt 2018, 20:01, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14