Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#271082
Vi er så ikke enige i det med design/hældning . Men spørgsmålet er hvornår AF8 ryger lidt ned i pris og hvornår lagrene af A1 er tømt . Synes måske det er lidt mere problematisk,at vi ikke rigtigt ved hvor vi har Sony mht DV . .
Af Gromit
#271083
Billedkvalitet har allerhøjeste prioritet...og ja, design er jo som bekendt, særdeles subjektivt.

Ryger 65" AF8´eren ned i pris med 7000-8000 kroner, så slår jeg til... uden tøven og uden at blinke et eneste sekund.

AF8´ren er en superlækker skærm...!
#271084
@Gromit

Det er helt bestemt en høj pris. Men tænk på at A1 blev introduceret til omkring 45000 i 65" på samme tidspunkt sidste år.
AF8 skal være en billigere model end A1, som bliver erstattet af AF9 lidt senere på året.
Derfor er sammenligningen med A1, som har faldet i pris i meget lang tid, en smule unfair - men selvfølgeligt er det de to man skal sammenligne. Tror umiddelbart vi skal over i den anden side af sommeren før AF8 er så langt nede, hvilket også er der at A1 udgår (vist nok omkring August/September).

Min pointe er at at AF8 ikke starter højt - tværtimod - og at man selvfølgeligt skal væbne sig med tålmodighed før at man køber en 2018 skærm tilsvarende til en 2017 model til samme pris, sådan er det altså med TV. :)
Af Gromit
#271085
AF9...?! Jamen,jamen, hvad er det for en skærm...? En der er værd, at vente på?

Jeg forsøger blot i nærværende stund, at strikke det allerbedste set-up sammen på et budget omkring ca. Kr. 50.000 - 60.000 - 70.000...grundet en "kæmpe-stor-lille-bitte" arv. :)

1) Skærm + Soundbar & subwoofer
2) Skærm + A/V receiver + højtalere & subwoofer
Af lennon
#271091
Forskellen på billedkvalitet (2017/18 og producenterne) er tilsyneladende marginal . I min verden ville det så handle om hvor længe man forventer at beolde sit TV , og hvad der fungerer bedst væghægt/på møbel - og hvad man supplerer med perifært ( AppleTv- lyd - YouSee osv )
#271665
Ikke mig bekendt. Du må trykke på fjernbetjeningen for at skifte, hvis du bruger den præ-installerede medieafspiller (som jeg ikke er fan af!). Jeg har ikke ledt efter alternative apps til visning af billeder, men ellers kan du caste dem fra telefonen og så findes der helt sikkert apps, som kan gøre det.
Af lennon
#271711
Nu har jeg ret så kækt påstået, at smart- tv delen er af ret sekundær betydning i et TV,hvis man ellers supplerer med seriøse eksterne bokse ( apple-tv, youseebox o.l ) . Det er så ikke helt rigtigt . Efter at have haft Sony ( A1) i en uge - oven på et returneret LG E7 - er jeg temmelig rystet over hvor elendig dele af android platformen i virkeligheden er, og hvordan det påvirker den umiddelbare oplevelse.Helt specifikt handler det om medieafspilning . TV’ et er for det første meget tøvende med at indlæse en usb stick med jpeg billeder - og der er ingen auto/kør diasshow mulighed ( som Torben påpeger ) . Tilslutter man en usb HDD til med en blanding af film og jpeg billeder går det da helt galt . Det tar først en krig at indlæse, og vil man se jpeg billeder , så tilbyder den covers fra filmene i en skøn forvirring af mapper i en tåbelig brugerflade. Vælger man video ikonet , så får man godt nok fat i videofilerne, men også med en helt håbløs brugerflade. Med andre ord er jeg med nævnte funktioner bombet tilbage til dårligere oplevelse end på mit 8 år gamle Samsung plasma .
Det er ingen dealbreaker,da der findes andre løsninger - og det er nødvendigt ! Men som hobbyfotograf kunne jeg godt bruge komforten med at smide nogle filer fra mit Nikon på USB stick, - og hurtigt skimme dem i 4k . Som sagt har jeg lige returneret LG E7 hvor nævnte funktioner er på et HELT andet niveau .
#271712
Vi har kritiseret medieafspilleren i nærmest alle de reviews jeg kan huske. Den er virkelig ringe. Philips har trods alt lagt en anstændig version på deres.
Af lennon
#271856
Brugeren "Kennyiver" stødte i følgende problem på A1 :
" Jeg har sat en apple tv 4k direkte i min sony A1 og sat en optisk kabel fra den og ned i min receiver. Desværre får jeg kun stereo lyd ud af det, jeg ønsker at få 5.1 surround lyd.
Jeg synes jeg har kigget alt igennem under højttalere og lyd indstillingerne.
Nogen forslag til at løse det?
Tv´et burde kunne kører 5.1 lyd ud af optisk "

Er nævnte problem også gældende på A8 ? - og hvad er i så fald løsningen mht at afspille 5.1 fra Apple TV via Reciever ? ?
#271858
Jeg fik fint 5.1 lyd ud når jeg brugte ATV. Du skal dog sætte ATV til specifikt at smide Dolby 5.1 ud og ikke sætte den til "Bedst". På TV'et kan du vælge både Auto 1 og 2 - begge virker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14