Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#195552
BUMP


En skrev i midt oktober nedenstående: Tillader mig at bump denne da så vidt jeg kunne ingen pt havde svaret og en del af mit spørgsmål vedr, selector og yousee også er relevant for undertegnede.


En skrev:
Jeg er den glade ejer af et Samsung UE55F8005 flad TV som jeg er ganske godt tilfreds med, kombineret med verdens tyndeste vækbeslag fra danske Eholms (model ES-EHS400VESA). Dog er der et par ting som jeg ønsker hjælp til at for afklaret.

1. Har i dag en YouSee box med HD optager i stuen. Vil I anbefale at fortsætte med at bruge denne eller gå 100% over til den indbyggede SmartHub TV funktion med guide?

2. Hvilke muligheder har jeg til at optage TV uden brug af YouSee boxen? Kan man smide en ekstern HD på TV'et eller skal man ud at investere de ekstra penge i en anden optager box?

3. Er de indbyggede tunere lige så gode som den i YouSee boxen?

4. Kan det lade sig gøre at gøre brug af de 2 tunere på en intelligent måde ved at beholde YouSee boxen?

Vil gerne spare de 100,- pr. md for leje af box, hvis den alligevel er (næsten) overflødig..!?


På forhånd tak for en godt forum med mange gode svar på diverse problematikker

......................................................................................................................................
Jeg har et Sony KDL-46HX800 som har virket fint indtil nu... Placeret i min stue.
Men jeg har et problem... Jeg nyder at spille Fifa 14 på PS. I mit soveværelse har jeg nu min PS3 på et Sony 46" og der er jeg ca 3 meter fra skærmen. Jeg kan se spillerne og bolden i Fifa ok. I den gamle version Fifa 13 blev det vist i 720P. I den nye version Fifa 14 bliver det vist i 1080P.
Det kan næsten går an i soveværelset... Men i stuen står min PS4 og jeg 4 er meter væk, jeg kan simpelt hen ikke se detaljerne længere(det kan også være alderen og noget med en optiker, årgang 72)

Så nu er et nyt behov opstået... Større skærm i stuen....

Jeg er lun på en Samsung F8005 eller Sony KDL-W905. Er der lavet test herinde på disse 2 skærme op imod hinanden ???

Syntes 4K er lidt for tidligt endnu da eneste mulighed pt er opskalering eller måske snart Netflix streaming i 4K ??? Syntes også det lyder lidt underligt med de hdmi porte 1.4 vs 2.0 skal løses med en firmware upgrade eller brug af display porte!!!! Så venter lidt med 4K.

Jeg syntes billedet står lidt bedre på sony w905 dybde i billedet, vinkel og farve gengivelse. men er til gengæld vild med Apps og design på Samsung F8005. Især hvis jeg kan slippe for at forsat leje min selector via Yousee.
Er der kvalitets forskel på at bruge selector kontra app på tv?
Jeg har HBO og yousee play.

Efter at have læst lidt herinde har jeg nok mest besluttede mig for samsungs F8005 serie i 55" eller 65". Men er der forskel på disse paneler og kvaliteten af disse 2 sammenlignet. Også i forhold til testen herinde på en 46"

På forhånd tak for et godt site og nogle forhåbentlig gode teknisk begrundet svar.

Stil gerne kontra spørgsmål hvis i mener der er noget som jeg ikke har taget med i mine overvejelser.
#195648
I testen af samsung tv 8005 står der at man kan se en kanal på tv og en anden kanal via smartphone eller tablet også ios enheder.

Jeg var idag i el giganten da de kører bud på 46f8005. Den glade sælger fortalte at jeg godt kunne glemme at se to forskellige kanaler samtidigt. Han nævnte at jeg kun kan se den samme kanal via ios enheder, men hvis jeg ville have hele herligheden kræver det en samsung tablet eller phone..

Kan det virkelig være sandt?

Jeg har prøvet seperat tråd uden held..
Af KaPaw
#195684
Hej

Jeg har netop købt et 55F8005 tv. Er glad for tv'et. Jeg oplever dog at der langs hele kanten i bunden og ca 5 mm ind i billedet er en anelse mere lysgennemgang. Det ses ikke ved sort eller helt lyse farver. Har andre oplevet dette? Er det en fejl eller blot en svaghed? Det opleves heller ikk ved mørke scener.

Med hensyn til billedbevægelse oplever jeg ved bestemte tv-programmer små hop/lag i det ellers flydende billede. Kan det indstilles så man ikke oplever dette? Eller er det blot den måde teknologien bag billedbehandlingen er lavet? I HD film er billedet altid flydende uden hop/lag i bevægelserne.

Mvh. Paw
#196112
KaPaw skrev:Hej

Jeg har netop købt et 55F8005 tv. Er glad for tv'et. Jeg oplever dog at der langs hele kanten i bunden og ca 5 mm ind i billedet er en anelse mere lysgennemgang. Det ses ikke ved sort eller helt lyse farver. Har andre oplevet dette? Er det en fejl eller blot en svaghed? Det opleves heller ikk ved mørke scener.

Med hensyn til billedbevægelse oplever jeg ved bestemte tv-programmer små hop/lag i det ellers flydende billede. Kan det indstilles så man ikke oplever dette? Eller er det blot den måde teknologien bag billedbehandlingen er lavet? I HD film er billedet altid flydende uden hop/lag i bevægelserne.

Mvh. Paw
Hej Paw, jeg tror du skal slå Motion Plus fra, det er en gimmick som folk også kalder "sæbeopera effekten" som får levende billeder til at se meget kunstige ud.
Du kan læse mere i testen af dit TV som er her, læs især afsnittet "Kalibrering" 3/4 nede i artiklen.. http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1371109845

Hvis du vil fordybe dig i det tekniske omkring billedbevægelsen som du oplever kan jeg anbefale denne artikel om hertz og frame interpolation: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Mvh Mikkel
Af Curveball
#196164
NielsW skrev:Nu er tv købt. Men jeg kan ikke komme ind i e- manualen eller Apps! Der bliver bare sort skærm når jeg prøver, hvad gør jeg galt?

Har samme problem - kører via Stofanet. Alt andet i huset spiller fint.
Har snakket med Stofa support - de kan ikke se at der er noget galt med forbindelse mv.
Af Fla8000
#196213
Har også haft problemet med Stofanet og sort skærm ved apps og e-manual. Det blev dog fikset ved at genstarte min router.
#196354
Det bliver da mere og mere mystisk, jeg har også samme problem med e-manual og apps, som et par af jer andre O-O .

Genstart af router løste også problemet en dags tid, men nu er det der igen, men tvét er på nettet. ;;)

Det kunne være man skulle spørge samsung hvad det er for noget pjat.

Ellers fungere alt andet og det er et fremragende tv.
#196452
Denne tråd er jo en guldgruppe for os som er nye ejere af omtalte model. Samtidigt er det dog gået op for mig, at jeg ikke er noget teknisk geni og at jeg finder det meget besværligt/svært at få mit nyindkøbte tv til at stå så godt som muligt, på trods af alle de gode intentioner fra jer derude.
Måske spørger jeg dumt men...

1. Findes der ikke et eller andet apparat som man kan sætte til ens tv som så på en eller anden nem måde sætter indstillingerne så de passer bedst i de givne omgivelser?

2. Jeg mener at der i mit gamle plasma tv var en slags sensor som hele tiden var med til at gøre bedst muligt, via en slags lys måling af rummet bedst i rummet, hvorfor det ofte små justerede sig selv hele tiden - Jeg har muligvis ikke sat mit ordentlig ind i tingene inden jeg handlede dette tv, men findes en sådan måler ikke i dette tv?
#196453
Mikmak69 skrev:Denne tråd er jo en guldgruppe for os som er nye ejere af omtalte model. Samtidigt er det dog gået op for mig, at jeg ikke er noget teknisk geni og at jeg finder det meget besværligt/svært at få mit nyindkøbte tv til at stå så godt som muligt, på trods af alle de gode intentioner fra jer derude.
Måske spørger jeg dumt men...

1. Findes der ikke et eller andet apparat som man kan sætte til ens tv som så på en eller anden nem måde sætter indstillingerne så de passer bedst i de givne omgivelser?

2. Jeg mener at der i mit gamle plasma tv var en slags sensor som hele tiden var med til at gøre bedst muligt, via en slags lys måling af rummet bedst i rummet, hvorfor det ofte små justerede sig selv hele tiden - Jeg har muligvis ikke sat mit ordentlig ind i tingene inden jeg handlede dette tv, men findes en sådan måler ikke i dette tv?
Ja under system er der noget der hedder økoinst. tror jeg nok, der kan du slå en sådan sensor til.
#196461
Slipsefyr skrev:Det bliver da mere og mere mystisk, jeg har også samme problem med e-manual og apps, som et par af jer andre O-O .

Genstart af router løste også problemet en dags tid, men nu er det der igen, men tvét er på nettet. ;;)

Det kunne være man skulle spørge samsung hvad det er for noget pjat.

Ellers fungere alt andet og det er et fremragende tv.
Har du prøvet med kabel i stedet for trådløs? fik mit hjem sidste weekend og virker fint med kabel. Og har læst mange steder på nettet, at hvis man bruger trådløs til Samsung tv, skal routeren ikke stå for langt fra skærmen.
#196463
Harndahl skrev:
Slipsefyr skrev:Det bliver da mere og mere mystisk, jeg har også samme problem med e-manual og apps, som et par af jer andre O-O .

Genstart af router løste også problemet en dags tid, men nu er det der igen, men tvét er på nettet. ;;)

Det kunne være man skulle spørge samsung hvad det er for noget pjat.

Ellers fungere alt andet og det er et fremragende tv.
Har du prøvet med kabel i stedet for trådløs? fik mit hjem sidste weekend og virker fint med kabel. Og har læst mange steder på nettet, at hvis man bruger trådløs til Samsung tv, skal routeren ikke stå for langt fra skærmen.
Nej, har ikke mulighed for at trække 30 meter kabel rundt i min stue, der er også fuld antennesignal til det trådløse, jeg har helelr ikke længere problemer med nettet, blot brugen af apps virker nogen dage og ikke andre. O_O
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12