Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af polarposten
#174394
Jeg har brugt boxen i kun 5 dage og konstaterer utallige fejl - det er tydeligt at Samsung IKKE tester sine produkter ordentligt igennem inden de lanceres.

Jeg har et Panasonic fjernsyn (3-4 år) og hér fandt Samsung udemærket forbindelsen, så TV styres fra Samsung remoten. Fint. Men, flere gange dagligt, stopper funktionen med at virke, især når man har set en tidligere optagelse. Man må tage strømmen fra boksen for atter at få kontrol med TV. Er den nogen der har oplevet det samme?

Jeg oplever også dagligt at boxen fryser på alle funktionersknapper, undtaget Sluk/tænd. Igen må man slukke for strømmen.

På YouSee boxen (som jeg har brugt de sidste 2 år) er der en "tilbage til forrige kanal" knap. Hold da op hvor man savner en sådan på denne box.

Mini-billedet i EPG virker IKKE og der er heller ikke lyd, utroligt irriterende. Det må derfor være en Samsun-fejl. Minibilledet virker jo fint i SMART-TV fuktionen. EPG billedet er efter min mening helt forkert opdelt - der er kun plads til ca. 90 minutters tv-oversigt.

Testpanelet glemte iøvrigt at besvare sit eget indledende spørgsmål nemlig hvorvidt Samsungboxen kan hamle op med YouSee boxen?
Svaret er klart: DET KAN DEN IKKE.

YouSee boxen er klart markedes bedste - selv om den desværre også har en masse fejl. Og når der kommer en opdatering rettes nogle fejl men så har de til gengæld tilført nogle nye.

En dag kommer den rigtige fejlfri box måske på markedet....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#174397
Jeg oplevede ikke nogen problemer med at boksen frøs under testen, men der er lidt blandede rapporter ude på nettet omkring dette.

Mht. EPG og mini-preview så er Samsungs undskyldning, at der er nogle af kanalerne i EPG'en, som forhindrer visningen af billedet og derfor oplever du heller ikke fejlen i Smart-TV. Andre producenter kan dog godt finde ud af at vise billede og EPG samtidigt, så det er en dårlig undskyldning.
Af polarposten
#174399
Ang. EPG: Ja, det er klart en dårlig undskyldning fra Samsungs side
- og dét er det fordi min-billedet, og lyd, virker PERFEKT i YouSee boxen - som Samsung selv har lavet!!!!

- og frysning af knapperne på remoten er et stort problem - hvis man bruger boxen meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#174401
Samsung er er meget stort firma, og de der har udviklet Yousee-boksen er med garanti ikke de samme der laver disse konsum-varer. Yousee-boksen er lavet til Yousee med de krav, som de stiller, hvor Samsungs HDD-optagere kommer fra hovedfirmaet, der spytter nye produkter ud en gang om året. jeg tvivler på, at der deles ret meget teknologi på kryds af de to platforme.
Af Exxtreme
#174696
Torben Rasmussen skrev:De er ikke helt ens og personligt ville jeg foretrække den du finder i deres TV frem for den i BD-serien.

Exxtreme: Optageren sorterer alle lister efter din indstilling i din favorit-liste med undtagelse af EPG'en. Dvs. når du bruger kanal+/- og når du åbner den lille programoversigt, så er dette sorteret efter din favoritlistes indstilling. Dette burde slå igennem på EPG'en også!

Men: Hvis man virkelig kan få sin sortering til at slå igennem på andre måder, så skal ret være ret og så kan dette kritikpunkt fjernes. Afspilleren er dog ikke længere på testbænken, så hvis dette kan bekræftes at virke, så vil jeg meget gerne tilføje det til anmeldelsen - det skal dog være verificeret på en optager og ikke være baseret på hvad man kan på deres TV.
Jeg har nu selv købt en Samsung BD-E8500 og har lige nummereret kanalerne som jeg gerne vil have dem... Så der ER altså, som forventet, ikke noget problem med det...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#174698
Så den manuelle omrokering virker, men favoritlistens sortering gør ikke.
Af Exxtreme
#174701
Torben Rasmussen skrev:Så den manuelle omrokering virker, men favoritlistens sortering gør ikke.
Præcis. Men det er jo ikke noget problem i mine øjne, da man bare nummererer kanalerne som man vil have dem...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#174704
Jeg får tilføjet dette til anmeldelsen.
Af droner
#176374
Hej folkens,

Jeg har problemer med, at jeg ikke kan optage flere af mine kanaler. Jeg får sort skærm og "kanalen kan ikke vises pga. svagt eller intet signal".

Når jeg ser den som "alm." tv-kanal er der ikke noget problem. men skærmen er sort nåt jeg hopper over på HDMI-kanalen.

Hvad skyldes det? Er det mit kabel (brugte det medfølgende), der er af for dårlig kvalitet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#176375
Hvordan har du tilsluttet dit TV og din optager? Hvad menes der med denne sætning:
Når jeg ser den som "alm." tv-kanal er der ikke noget problem. men skærmen er sort nåt jeg hopper over på HDMI-kanalen.
Hvad er en "alm. tv-kanal" og hvad er en "HDMI-kanal"?
Af droner
#176381
Det er nok lidt kringlet beskrevet :-)

Jeg har koblet afspilleren på via HDMI-kabel. Derudover har jeg et antennekabel fra væggen ind i afspilleren (det der følger med) og et antennekabel fra afspiller til TV.

Tænder jeg kun for mit tv er der ingen problemer, men når tænder afspilleren skifter source til "HDMI-kanalen". Det er den jeg optager på eller skal være på, hvis jeg skal se en DVD/Bluray. Håber det giver mere mening :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#176384
Dvs. optageren har på intet tidspunkt et klart signal? Det lyder lidt som et signalstyrkeproblem. Prøv at pille kablet fra dit TV og fjern kablet fra optageren, så der kun sidder et antennekabel i optageren og et HDMI-kabel fra optager til TV.

Hvis dette giver et signal på optageren, så er signalstyrken for lille og du skal have kigget på at få forstærket signalet dér hvor det kommer ind i huset.

Jeg antager, at du har fået foretaget en kanalsøgning mv. på optageren på ét eller andet tidspunkt? Hvordan var tingene forbundet dengang - og hvad har ændret sig?
Af droner
#176390
Jeg har kun foretaget kanalsøgning én gang, da jeg fik optageren for en uges tid til.

Langt de fleste kanaler går knivskarpt igennem. Men fx Disney Channel og flere af de andre børnekanaler har sort skærm når jeg får signalet via optageren.

Jeg prøver at rode med kablet og ser om det hjælper :-)

En helt anden ting er, at kanalerne næste er for skarpe når det er via optageren. Kan man ændre på billedeindstillinger (motion plus m.m.), så film ikke ligner dokumentarer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#176401
Dit TV kører med separate indstillinger for hvert input, så når du har indstillet det tidligere (før du fik afspilleren), så har du kun gjort det for TV-udsendelserne direkte på TV'et. Når du så skifter til HDMI-porten, så kører TV'et igen med standardindstillingerne og du skal derfor indstille det en gang til. Hvis du har brugt en af profilerne på TV'et, så kan du være heldig, at det er nok at skifte til denne profil igen og at den dermed er gemt for alle inputs på én gang.

Prøv at kigge på hvilken profil TV'et kører med i første omgang. Jeg kan ikke tro, at det er din optager, som laver forskellen.