Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cableguy
#166233
MigSelv skrev:
pipper skrev:Det undre mig bare at plasma konstant får super gode anmeldelser. De har Buzz og støj problemer.

Men skide være med det, for det er jo plasma. :-(
Alle teknologier kan give støj, det afhænger meget af strømforsyningen. Et normalt plasma buzz, kommer i så korte perioder under brug, at det ikke er værd at skrive om. Og for det meste, ved normalt lydniveau høres det ikke.
Dette piller dog ikke ved, at seriøse plasmapaneler, har bedre billedkvalitet end lcd.
Det er jeg ikke enig i. De seriøse lcdpaneler matcher plasma. På nogle pkt. overgår de dem faktisk, fx. er de mere lysstærke, har også bedre detaljegrad. Jeg har selv haft plasma (pana) de sidste 5 år, men har skiftet det ud med lcd, og jeg må sige, at mine blu-ray-film har fået nyt liv - ser deltaljer jeg aldrig har set før :)
Af jones31
#166234
Jeg er selv stor fan af led tv og især mærket LG, men må sige at vt50'eren gør det fantastisk godt på billedet og ja du kan sagtens se forskel på deres filter de har sat i som forhindre mindre refektion. Et af de bedste billeder jeg har set til dato på et tv og samtidig er det et pænt design.
Vil sige det kun er lm960 og sonys topmodel der kan hamle op med den.
Brugeravatar
Af MigSelv
#166235
cableguy skrev:
MigSelv skrev:
pipper skrev:Det undre mig bare at plasma konstant får super gode anmeldelser. De har Buzz og støj problemer.

Men skide være med det, for det er jo plasma. :-(
Alle teknologier kan give støj, det afhænger meget af strømforsyningen. Et normalt plasma buzz, kommer i så korte perioder under brug, at det ikke er værd at skrive om. Og for det meste, ved normalt lydniveau høres det ikke.
Dette piller dog ikke ved, at seriøse plasmapaneler, har bedre billedkvalitet end lcd.
Det er jeg ikke enig i. De seriøse lcdpaneler matcher plasma. På nogle pkt. overgår de dem faktisk, fx. er de mere lysstærke, har også bedre detaljegrad. Jeg har selv haft plasma (pana) de sidste 5 år, men har skiftet det ud med lcd, og jeg må sige, at mine blu-ray-film har fået nyt liv - ser deltaljer jeg aldrig har set før :)
Og med et 5 år nyere plasma, havde du sikkert set de samme detaljer.
Af Jeden
#166239
MigSelv skrev:
cableguy skrev:
MigSelv skrev: Alle teknologier kan give støj, det afhænger meget af strømforsyningen. Et normalt plasma buzz, kommer i så korte perioder under brug, at det ikke er værd at skrive om. Og for det meste, ved normalt lydniveau høres det ikke.
Dette piller dog ikke ved, at seriøse plasmapaneler, har bedre billedkvalitet end lcd.
Det er jeg ikke enig i. De seriøse lcdpaneler matcher plasma. På nogle pkt. overgår de dem faktisk, fx. er de mere lysstærke, har også bedre detaljegrad. Jeg har selv haft plasma (pana) de sidste 5 år, men har skiftet det ud med lcd, og jeg må sige, at mine blu-ray-film har fået nyt liv - ser deltaljer jeg aldrig har set før :)
Og med et 5 år nyere plasma, havde du sikkert set de samme detaljer.
Hørt! Jeg har et lidt ældre VT20 og har nu også fået VT50 og alene der er forskellen meget synlig. Så at sammenligne med et 5 år ældre plasma holder ikke.
Af cableguy
#166240
Jeden skrev:
MigSelv skrev:
cableguy skrev: Det er jeg ikke enig i. De seriøse lcdpaneler matcher plasma. På nogle pkt. overgår de dem faktisk, fx. er de mere lysstærke, har også bedre detaljegrad. Jeg har selv haft plasma (pana) de sidste 5 år, men har skiftet det ud med lcd, og jeg må sige, at mine blu-ray-film har fået nyt liv - ser deltaljer jeg aldrig har set før :)
Og med et 5 år nyere plasma, havde du sikkert set de samme detaljer.
Hørt! Jeg har et lidt ældre VT20 og har nu også fået VT50 og alene der er forskellen meget synlig. Så at sammenligne med et 5 år ældre plasma holder ikke.
Jeg har skam ikke kørt med det samme plasma-tv i 5 år - skifter tit tv :)
Af xcardman
#166241
når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv

men det skulle så tage cirka 4 år, før der kom en skærm som kan måle sig med med min pio 500M

svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film

at man foretrækker lcd er fint for mig, men NEJ og NEJ en GT50 bliver ikke anbefalet fordi det er plasma, men fordi det er bedst til vise et korrekt billede

længere er den ikke
Af cableguy
#166242
xcardman skrev:når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv

men det skulle så tage cirka 4 år, før der kom en skærm som kan måle sig med med min pio 500M

svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film

at man foretrækker lcd er fint for mig, men NEJ og NEJ en GT50 bliver ikke anbefalet fordi det er plasma, men fordi det er bedst til vise et korrekt billede

længere er den ikke
"svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film"

...og det mener du ikke at lcd kan? Holder jo ikke.
Af xcardman
#166243
cableguy skrev:
xcardman skrev:når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv

men det skulle så tage cirka 4 år, før der kom en skærm som kan måle sig med med min pio 500M

svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film

at man foretrækker lcd er fint for mig, men NEJ og NEJ en GT50 bliver ikke anbefalet fordi det er plasma, men fordi det er bedst til vise et korrekt billede

længere er den ikke
"svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film"

...og det mener du ikke at lcd kan? Holder jo ikke.
jeg skriver et mere korrekt billede og der er en grund til pan bliver anbefalet år efter år på alle de seriøse site

både de test af den samsung og sony har jo dårligt rykket en mm i billedekvalitet. deres fokus ligger på smart tv og design og andre ting
det et valg de to producenter har taget, trist men sandt

jeg glæder mig til oled bliver modent og så er denne debat om om lcd eller plasma slut

det bedste tv er det som kan vise det meste korrekte billede
ingen tv kan, men så må man nøjes
Af THM
#166245
xcardman skrev:når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv
sammenlignet med din pio er det ikke nej 8)
men kan dog ikke forstå at man efter at have set g20 under normale stue forhold skulle syntes plasma er dårligt, da det stadig er bedre end størstedelen af tv i danske hjem...
Af THM
#166246
xcardman skrev:

både de test af den samsung og sony har jo dårligt rykket en mm i billedekvalitet. deres fokus ligger på smart tv og design og andre ting
det et valg de to producenter har taget, trist men sandt

jeg glæder mig til oled bliver modent og så er denne debat om om lcd eller plasma slut

det bedste tv er det som kan vise det meste korrekte billede
ingen tv kan, men så må man nøjes
det er dog positivt at sony har fået en bedre forudindstillet billedprofil, som gør det nemt for de få der er interesseret, at få et forholdsvist korrekt billede.
samsungen skulle ha fået bedre bevægelseshåndtering, forhåbentlig sender de ikke en software opdatering ud igen, der tvinger folk til at bruge deres forfærdelige motion plus system på "høj" :p

men ja både pana st/gt og vt50, samt samsung ps..E8005 performer bedre...
Af Mysen
#166252
xcardman skrev:både de test af den samsung og sony har jo dårligt rykket en mm i billedekvalitet. deres fokus ligger på smart tv og design og andre ting
det et valg de to producenter har taget, trist men sandt
Du er uretfærdigt unfair overfor Samsung, synes jeg. Deres LCD modeller har rykket sig gevaldigt på billedsiden de seneste år, og det nye frontfilter kombineret med kraftigt forbedret sortgengivelse gør dem jo ganske gode. Standardindstillingerne er ringe, men Samsung var først til at implementere de mange indstillinger, der med måleudstyr kan gøre selv en entrymodel til en filmfremviser.
Så er det muligt designet har gjort bleeding til et større problem end tidligere, men udviklingen på billedsiden kan ikke ignoreres.

Samtidig så er deres Topplasmaer jo "næsten" lige så gode som Panasonics. Nok taber de på sortgengivelsen, men så vinder de til gengæld på et andet ikke så uvigtigt parameter, nemlig lysstyrken.

OG - de kommer før på markedet med OLED...

Og inden jeg kritiserer Panasonic, så skal firmaet da først lige roses for, at det er lykkes for dem at presse plasmateknologien igen i år. Jeg havde ikke gættet, at sortnveauet ville blive så meget bedre på bare et år. Til gengæld så er det da et mærke, der om nogen har rykket sig på designsiden. Deres LED modeller ligner til forveksling Samsungs, og deres plasmaer er blevet så tynde, at de skal køles med blæsere..; - selv om tykkelsen af et tv ikke har nogen betydning for billedkvaliteten.

Samsung, Sony, Panasonic + alle de andre bruger deres krudt nogenlunde ligeligt. Forbrugerne ønsker smart-tv, 3D, flot, slankt design og en bedre billedkvalitet. Der er ikke nogen producent, der ikke forsøger at forbedre samtlige.
Af pipper
#166254
xcardman skrev:når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv

men det skulle så tage cirka 4 år, før der kom en skærm som kan måle sig med med min pio 500M

svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film

at man foretrækker lcd er fint for mig, men NEJ og NEJ en GT50 bliver ikke anbefalet fordi det er plasma, men fordi det er bedst til vise et korrekt billede

længere er den ikke

Hov hov du. Jeg kan da sagtens huske at du roste G20 til skyerne, da det kom. Så at sige at det ikke er noget godt tv er vel det samme som du gør nu med VT50 ????
Af lennon
#166259
Detaljeringsgraden øges mere synligt med en større skærm end med skift til anden teknologi.Og de fleste der er gået fra 5 år gammel plasma til nyt LCD glemmer at de også er gået fra 42" til 46" eller måske endda 55" . . ?

Panasonic får ros for sublimt billede, - men buzz påpeges altså også . Og det er jo ikke kun herinde, at billedet evalueres til at være overall bedre end LCD/LED alternativerne . Det er dybest set en konklusion,som alle seriøse testsites kommer frem til, såhhh . .
Af BrianH
#166261
pipper skrev:
xcardman skrev:når man sidder med et ældre g20 og synes plasma er dårligt
det kan jeg udmærket forstå, da det ikke var noget særligt godt tv

men det skulle så tage cirka 4 år, før der kom en skærm som kan måle sig med med min pio 500M

svaret er meget nemt en gt50 eller vt50 viser et mere korrekt billede og derved kan vise en film som en filminstruktør gerne vil have vi skal se en film

at man foretrækker lcd er fint for mig, men NEJ og NEJ en GT50 bliver ikke anbefalet fordi det er plasma, men fordi det er bedst til vise et korrekt billede

længere er den ikke

Hov hov du. Jeg kan da sagtens huske at du roste G20 til skyerne, da det kom. Så at sige at det ikke er noget godt tv er vel det samme som du gør nu med VT50 ????

Ja, det kan jeg også huske...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9