Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af huntiedk
#151616
Gad vide hvor mange zoner, der var på det TV, flatpanels testede... Efterhånden kunne man mistænke LG for at sende koreansk producerede TV ud til anmelderne (288 zoner) mens det er det polsk producerede, der kan købes (96 zoner).
Af ZanZan
#151617
Personligt tror jeg at jeg dropper dette tv. Det lader til at vi i Europa ikke får modellen med 288 dimming zones, og så syntes jeg det er for dyrt at betale top-pris for et produkt der ikke er top-model for en producent.

Desværre.
Brugeravatar
Af huntiedk
#151629
Jeg kan fint følge dig. Jeg har bestilt et, men der er da heldigvis 14 dages returret hvis jeg synes, det generer for meget med de store zoner. Dog er det jo nok stadig blandt de bedste hvad angår farvereproduktion, ihvertfald blandt LCD, jf. diverse reviews, så det må komme an på en prøve for mit vedkommende.
Af ZanZan
#151638
Det er stadigt trist at betale top pris for et ikke-top tv. Havde det været prissat lavere var det mere interessant.
#151706
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Hei Rasmus!

Jeg har et teknisk spørsmål. Vet du bakgrunnen for at hvorfor LG bruker glas/plexigals på lw980w. Har dette noe med teknologien "local dimming"/"Nano" å gjøre eller er det på grunn av utseende? Man lurer på hvorfor LG ikke bruker andre skjermtyper som ikke reflekter så mye slik Samsung 8000 serien gjør.

Et annet spørsmål: Den TVen du har testet er den produsert i Korea eller Polen? Jeg referer til debatten om 288 dimming soner (for TVer som er produsert i Korea) kontra 96 dimming soner (for TVer som er produsert i Polen).

På forhånd takk!

Alan
Brugeravatar
Af huntiedk
#151749
Angående debatten om 288/96 dimmingzoner kan man læse lidt her:

http://www.avforums.com/forums/lg-forum ... -a-59.html

hvor "LG Dave" (arbejder hos LG) går ind i debatten. Kort fortalt skulle "misforståelsen" være sket fordi den oprindelige LW950 havde 288 zoner, mens LW980 hele tiden skulle have været planlagt med de færre zoner. Med til forvirringen hører tilsyneladende også, at der cirkulerer enkelte 980'ere som er bygget med 950'er-baggrundsbelysning. De har derfor 288 zoner men åbenbart ikke i produktion (har derimod været vist på IFA). Men anmelder-eksemplarerne siges at være produktionsmodeller med de samme 96 zoner som kan købes nu.
Af Holm86
#151766
Det er virkeligt fesent at de ikke har bevaret de mange zoner .... Og så har de udskudt den SÅ meget.

Virkeligt skuffet over LG.
#151797
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Hei Rasmus!

Vet du hvorfor LW980-modellen som selges i USA (LW9800) er THX-sertified men ikke LW980W/T som selges i europa?

Jeg ser også at LW9800 har 3D local dimming men ikke LW980W/T, kan du prøve å finne ut av det med LG?

På forhånd takk!

Alan
Af klinge
#152009
På LGs danske side står der stadigt 288 zoner for 55". Stram op og få styr på den markedsføring
Brugeravatar
Af huntiedk
#152235
Nå, så fik LG ENDELIG rettet den danske hjemmeside.

Før: "Skærmen er opdelt i hele 288 områder, og baggrundsbelysningen består af i alt 2300 lysdioder, der styres individuelt"

Nu: "Skærmen er opdelt i flere områder der styres individuelt"

Hmm... Så har man jo ikke sagt for meget. Det kunne for så vidt lige så godt være 4 områder som de 96, det faktisk er :s
#152238
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Hei Rasmus!

Er det mulig å få svar på spørmål jeg har stilt deg.

På forhånd takk!

Alan
Af Remmerboy
#152287
det kunne godt være, at man skulle vente med at købe lg modellen, eller kigge på noget andet.
det er da træls, at de markedsføre en tv, der ikke eksisterer. det kaldes løgn. det plejer at blive straffet af brugerne ved ikke at købe produktet. så det vil jeg ikke gøre.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13